5 253 läst ·
69 svar
5k läst
69 svar
Acc problem, få upp tempen!
Den övre ska visa samma temperatur som pannan. Det verkar den göra. Den vänstra ska visa samma temperatur som botten på tanken. Det verkar den göra. Den högra ska visa en temperatur i närheten av 68grader, om det är en temperatur som ligger mellan de båda andra. I annat fall samma som tanken om den är varmare än 68 och samma som pannan om den är kallare än 68 grader. TS har absolut ett problem, men temperaturerna på bilden i inlägg 32 pekar inte på att det är termostaten.
Nu kom det visst ny information. Visar den nedre 80grader så är termostaten huvudmisstänkt. Den informationen har jag inte sett tidigare.
Nu kom det visst ny information. Visar den nedre 80grader så är termostaten huvudmisstänkt. Den informationen har jag inte sett tidigare.
Den vänstra brukar vara på 40 och acc tanken endast på 20 längst nerD Daniel 109 skrev:Den övre ska visa samma temperatur som pannan. Det verkar den göra. Den vänstra ska visa samma temperatur som botten på tanken. Det verkar den göra. Den högra ska visa en temperatur i närheten av 68grader, om det är en temperatur som ligger mellan de båda andra. I annat fall samma som tanken om den är varmare än 68 och samma som pannan om den är kallare än 68 grader. TS har absolut ett problem, men temperaturerna på bilden i inlägg 32 pekar inte på att det är termostaten.
Där är nog felet , du får tillbaka all värme från pannan , det finns ingen inblandninga av kallt vattenS Symphony skrev:
Som krilleman säger så ska det var diff på alla temperaturer annars fungerar de inte , stopp någonstans
Syns klart och tydligt på fotografierna , mätarnas possition i tempD Daniel 109 skrev:Den övre ska visa samma temperatur som pannan. Det verkar den göra. Den vänstra ska visa samma temperatur som botten på tanken. Det verkar den göra. Den högra ska visa en temperatur i närheten av 68grader, om det är en temperatur som ligger mellan de båda andra. I annat fall samma som tanken om den är varmare än 68 och samma som pannan om den är kallare än 68 grader. TS har absolut ett problem, men temperaturerna på bilden i inlägg 32 pekar inte på att det är termostaten.
Hör finns termostater
https://www.rinkabyror.se/artikel/laddomat-termostatpatron-63-gr/
https://www.rinkabyror.se/artikel/laddomat-termostatpatron-63-gr/
Så om jag fattat det rätt, om det är termostaten som är felet, kommer då hela acc tanken bli varm och inte bara typ halva? Och det återkommande kokandet i pannan kommer försvinna? Är det nånstans det kan behövas göras rent också när jag ändå håller på?
63 är tämligen lågt. Den levererar med en 78 graderstermostat.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden