1 422 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Aaah, härligt! En blå maskin till!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
Kunde inte låta bli att skaffa en blå maskin till när både farsan och jag behövde en större vinkelslip. GWS 21-230JHV blev det den här gången och den 12:e blåa i ordningen. Blev lite billigare också eftersom det utgår ur sortimentet.

Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
Den rycker faktiskt ingenting. Det är mjukstart på den. Tror att "J" eller "H" står för just mjukstart. Den finns en modell utan detta också.injonil skrev:
Hur som helst skall den och en diamantskiva få käka berg i helgen.
Mjukstart är verkligen the shit! Så skönt jmf med rycken från de gamla 230mm sliparna.Johan Gunverth skrev:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Vad fick du ge för den?
Är lite sugen på att ersätta DeWalten.
Är lite sugen på att ersätta DeWalten.
Aha, jag har bara provat den utan mjukstart då mao! Lite jobbigt med det där rycket som gör att man inte kan justera in sig innan man startar maskinen...Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
En bit under 1.500:- + moms. Har en gammal bekant som säljer dessa och brukar ge mig lite extra rabatt.Mr Handyman skrev:
Såg på www.bosch-pt.se att de redan har ersatts med GWS 22-230. Verkar vara mindre storlek på motorn, men högre avgiven effekt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
Har 22-230 mindre storlek på motorn än 21-230? Var ju konstigt...22 respektive 21 står ju för 2200 respektive 2100W. Eller menar du den rent fysiska storleken på motorn?Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
Mindre fysisk storlek och något mer kraft i 22:an.Daniel_N skrev:
Jaså, du har redan fått tag i en? Trodde att de var på gång i och med att 21:an börjat försvinna.
Klicka här för att svara