ullberg
MathiasS skrev:
Det är inte en penga/försäkringsfrågor, det handlar mer om att slippa stirra in i en pistolmynning när man handlat på Ica. Allt för vanligt tyvärr.
Ja, sånt kan lätt hända när man är söder om Slussen... ...hos mycke_nu är det väl en dubbeleggad yxa men står inför...

Det är A8:an i sin näst senaste skrud du tänker på antar jag? (Typ 07 +- ett par år) i den jämförelsen tycker jag Pheaton är ett roligare (som i lite mer udda och unikt) köp men Audin kanske ett lite säkrare (större volym)

/U

Japp precis.

Haken med feton är att den borde ha diesel v10 eller w12 för att bli riktigt cool, och det vet jag inte om det är så smart.... För jämförbara modeller får man nog en feton som är minst ett år nyare än motsv Audi.

Pest eller kolera.. Tror du blir lyckligare med ringarna faktiskt!

Alu-karros bådar bra för både prestanda och förbrukning!
Sen vill jag gärna tro att dom sätter mer krut på Audin när det kommer till kvalité!
Sen måste man ha en W om det ska vara nazikärra.

Men jag hade valt en 7-serie då vag inte har vaggat in mig i trygghet vare sug privat eller yrkesmässigt

Det går en Pheaton här i krokarna, andas verkligen lyx och presidenttransport. Helt klart häftig i mitt tycke, och borde vara mer ovanlig på svenska vägar än a8, om det nu kan vara ett argument för/emot.

Utifrån tycker jag inte Phaeton imponerar. Körde efter en häromdagen och tyckte allt som oftast den såg ut som en Skoda Superb. Det är ju en bra bil men inte så lyxigt. Hade valt en A8 om utseendet spelar roll.

Mikael_L
BiFuel skrev:
Utifrån tycker jag inte Phaeton imponerar. Körde efter en häromdagen och tyckte allt som oftast den såg ut som en Skoda Superb. Det är ju en bra bil men inte så lyxigt. Hade valt en A8 om utseendet spelar roll.
Utseendet spelar roll, men kanske omvänt mot vad andra tycker. Jag ser det som en fördel för Phaeton att folk tror man åker omkring i en Passat. Ultradiskret på gränsen till maskerad.

ML: både A8 och Phaeton finns i långa versioner. Gissar att ungarna lyckas kladda ner framstolarna med skorna ändå....:)

N
mycke_nu skrev:
Audi kan få passera, det är bara VW loggan som är bannlyst.

Stationwagons är för övrigt lika illa, om inte värre, det är bara hemmafruar som kör sådana.
Män kör SUV.

(Att jag råkar äga en VW Golf Variant -97 hör INTE hit. Dra inte upp det. :mad: )

Vad du ska köpa är alltså en A8 kupé. Miljömupparna skall väl inte styra ditt liv?
Ja protestera mot miljömupparna köp en phaeton med w 12 motor :)

ullberg skrev:
Ja, sånt kan lätt hända när man är söder om Slussen... ...hos mycke_nu är det väl en dubbeleggad yxa men står inför...
/U
Jo, risken finns ju, men man får upprätthålla en viss image :cool: så är det ingen som muckar.

TS ska mao skaffa svart polo, solbrillor, italienska kostymer, och se ut som han just rånat någon Svensson på A8:an.

Sedan är det njema problema.

Är det inte S8 som har alukaross? Eller kanske alla heter A8 numera, är ingen VAG-kännare får jag erkänna.

12000 i skatt per år? Varför tar du inte en bensin V8? Går det att köra in mellanskillnaden i skatt på en sådan här bil? Jag menar om man letar en 5-6 år beg sådan här bil är man nog inte rik och då kör man inte så många mil inbillar jag mig och då blir det svårt att köra in skillnaden.

Varför inte ha en Pissat Kombi 1.6 diesel med blekt slätröd lack, trasig AC, plåtfälgar med 14 tums däck och vevar fram som bruksbil och sedan när det gäller (lördagkvällen.....) starta V8:an och känna dig som Jason Statham i Transporter 1, 2, 3 när du drar iväg? Inbilla dig inte att den här typen av bil någonsin får en acceptabel driftsekonomi.

Skatten är inte 12k per år på någon av bilarna jag kollat och en bensin V8 har jag redan.

Tyvärr försvann a8 jag kollat lite på igår så nu saknas bra objekt......

V a r f ö r vill man ha en tyskebil när du kan få en Maserati QP för de pengarna? Är det diskretionen som är problemet? ;)

1. Maseratin är ful som en smutsig gris. Hade jag en sådan ville jag nog att den vore diskret intill osynlighet.
2. Det är en fiat.
3. Det är bara Ferarri som kommer undan med att vara en fiat.

• Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag blev omkörd av en ferrari igår.

Jag kanske blev omkörd av någon VW eller Audi också, men det minns jag naturligtvis inte ... :cool:

På tal om Ferrari och eftersom trådskaparen inte verkar ha någon bil att köpa just nu. Denna rackare såg jag downtown stockholm (stureplan) härom veckan.

Någon som känner igen siluetten (och ja, MickeL, det är den röda sportbilen bilen vi pratar om)?

Det är nästan för unikt för att vara sant.

DSC_0061.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.