Byggahus.se

A8 eller Phaeton?

1. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Låt höra.....

A8 eller Phaeton.
    Diskret sedan-lyx.
    2006-2007.
    <10000mil
    Kanske en 3liters diesel.

2. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 19
    Kolla skatten på dieseln först, tror den låg på drygt 12000:- för Phaeton när jag kollade.

3. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Nu hänger jag inte med, är det en variant av en sån här? ;)
    7615.jpg

edit:
    Precis, jag hade inget vettigt att bidra med i frågan, så jag försökte bara skämta istället. :surprised:

Redigerat 24 maj 2014 15:32
  4. mycke_nu
    Medlem · Nivå 22
    Jag antar att du shoppar bil till Hustrun med tanke på din preferens för muskeljänkare. I USA är det bara kvinnor som kör VW.

5. M
    Husägare Nivå 10
    Tror på A8 då jag har fått för mig att Phaeton är ovanligare och dyrare med reservdelar.

6. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Har kollat skatten på en A8 och det är ju inte roligt, men givet den lägre förbrukningen (jämfört med XC70in) så går det att räkna hem. Frågan är vad som händer med skatten framöver för bilar som blåser ut 250g CO2 per km. Beroende på hur mycket makt miljötalibanerna får kan det bli tråkigt.

MickeL: Det ena utesluter inte det andra.

Mycke: Jeepen ska inte bort. Men jag är ju egentligen en audi-snubbe så jag får tåla att det är tjejbilar.

7. mycke_nu
    Medlem · Nivå 22
    Audi kan få passera, det är bara VW loggan som är bannlyst.

Stationwagons är för övrigt lika illa, om inte värre, det är bara hemmafruar som kör sådana.
    Män kör SUV.

(Att jag råkar äga en VW Golf Variant -97 hör INTE hit. Dra inte upp det. :mad: )

Vad du ska köpa är alltså en A8 kupé. Miljömupparna skall väl inte styra ditt liv?

• Laddar…
  8. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Näe, inte en kuppe. Vanlig sedan. Hade A8 funnits som Avant hade det varit ok också, men....

Phaeton undrar jag om den inte är byggd stabilare än A8an.

9. J
    Medlem Nivå 2
    Värt att veta är att Phaeton väger över 400kg mer än A8an, så det är ganska stor skillnad i prestanda!

10. mycke_nu
    Medlem · Nivå 22
    Sedan finns det ju RS7..

11. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    RS-bilarna går bort. De flesta i rätt prisklass är för lika audin jag redan haft, de nyare kan man inte ha som familjebil då risken att bli rånad på bilen är för stor. Dessutom, de är gubblyx som står på agendan.

12. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    En del av det sitter väl i att audin har alu-kaross, men jag tror att Fetton är väldigt väl ihopskruvad. Den byggs inte på samma löpande band som övriga folkisar. Under några år in på 2000 talet , minns inte hur länge, tillverkades någon bentley modell på samma lina.

13. skalman1
    Medlem Nivå 12
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    520bl-1.jpg

14. mycke_nu
    Medlem · Nivå 22
    ETT litet tips från bonnlandet där alla stulna bilar (en varannan månad) återfinnes i Klintehamn är ju att köpa en Försäkring och sedan leva lite On The Wild Side ;)

15. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Det är inte en penga/försäkringsfrågor, det handlar mer om att slippa stirra in i en pistolmynning när man handlat på Ica. Allt för vanligt tyvärr.