Har kollat skatten på en A8 och det är ju inte roligt, men givet den lägre förbrukningen (jämfört med XC70in) så går det att räkna hem. Frågan är vad som händer med skatten framöver för bilar som blåser ut 250g CO2 per km. Beroende på hur mycket makt miljötalibanerna får kan det bli tråkigt.
MickeL: Det ena utesluter inte det andra.
Mycke: Jeepen ska inte bort. Men jag är ju egentligen en audi-snubbe så jag får tåla att det är tjejbilar.
MickeL: Det ena utesluter inte det andra.
Mycke: Jeepen ska inte bort. Men jag är ju egentligen en audi-snubbe så jag får tåla att det är tjejbilar.
Audi kan få passera, det är bara VW loggan som är bannlyst.
Stationwagons är för övrigt lika illa, om inte värre, det är bara hemmafruar som kör sådana.
Män kör SUV.
(Att jag råkar äga en VW Golf Variant -97 hör INTE hit. Dra inte upp det.
)
Vad du ska köpa är alltså en A8 kupé. Miljömupparna skall väl inte styra ditt liv?
Stationwagons är för övrigt lika illa, om inte värre, det är bara hemmafruar som kör sådana.
Män kör SUV.
(Att jag råkar äga en VW Golf Variant -97 hör INTE hit. Dra inte upp det.
Vad du ska köpa är alltså en A8 kupé. Miljömupparna skall väl inte styra ditt liv?
RS-bilarna går bort. De flesta i rätt prisklass är för lika audin jag redan haft, de nyare kan man inte ha som familjebil då risken att bli rånad på bilen är för stor. Dessutom, de är gubblyx som står på agendan.
En del av det sitter väl i att audin har alu-kaross, men jag tror att Fetton är väldigt väl ihopskruvad. Den byggs inte på samma löpande band som övriga folkisar. Under några år in på 2000 talet , minns inte hur länge, tillverkades någon bentley modell på samma lina.JBA69 skrev:
ETT litet tips från bonnlandet där alla stulna bilar (en varannan månad) återfinnes i Klintehamn är ju att köpa en Försäkring och sedan leva lite On The Wild SideMathiasS skrev: