4 771 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Ä-hus Spånlåda
Nu har jag isolerat ända ut till takfot i sendtak så för mig var det inte aktuellt. Men jag har ändå försökt höra mig för lite om denna.
Spånlådan skall tydligen både ha en isolerande effekt samtidigt som den hämmar tillfälliga fukttoppar. Kanske någon som vet mer och kan utveckla detta.
Av de som jag talat med har ingen ansett att det varit nödvändigt.
Spånlådan skall tydligen både ha en isolerande effekt samtidigt som den hämmar tillfälliga fukttoppar. Kanske någon som vet mer och kan utveckla detta.
Av de som jag talat med har ingen ansett att det varit nödvändigt.
Jag är ingen expert men jag skulle kunna tänka mig att man minskar köldbryggan i golvet med en spånlåda. Golvspånet leder ju kyla så att bryta av den med ett spår med spån kan ju iallafall inte bli sämre...
Men som sagt, jag skippade den. Ja, du, det är bara att börja rita och regla upp. (Kolla hanbjälkarnas inbördes avstånd i y-led innan du glesar taket.. hos mig skiljde det upp till 30 mm. Inte kul med ett böljande innertak
)
Men som sagt, jag skippade den. Ja, du, det är bara att börja rita och regla upp. (Kolla hanbjälkarnas inbördes avstånd i y-led innan du glesar taket.. hos mig skiljde det upp till 30 mm. Inte kul med ett böljande innertak
Klicka här för att svara