3 021 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
A-hus/Derome och Bygguppdraget i Stockholm AB?
Vi har tyvärr haft ett helt katastrofalt bygge, och jag undrar nu om det är någon mer som haft problem med A-hus/Derome och Bygguppdraget i Stockholm AB?
Moderator
· Stockholm
· 57 857 inlägg
Kan du beskriv några fler detaljer?
Kan dra några detaljer; Bygget blev 14 veckor försenat (det skulle ta totalt 20 veckor, så nästan dubbelt så lång tid.) Man gjorde misstag efter misstag och glömde till exempel helt att installera någon värme på övervåningen. Vi skulle ha vattenburna radiatorer på övervåningen och de installerade ingenting. Vi fick själva påpeka att det inte fanns någon värme på övervåningen och de fick hämta släggor och slå upp både golv och tak och väggar för att kunna installera värmesystemet som planerat.H hempularen skrev:
Nu i efterhand har det blivit en juridisk tvist eftersom de skickat bluffakturor till oss på flera hundra tusen kronor. (Det är rena lögner och hittepå, som vi som tur är har hjälp av en riktigt bra advokatfirma som besvarar deras löjliga krav.) Vill man läsa hela historien så har jag skapat en blogg för att kunna dokumentera hela bygget, men jag vill inte lägga ut länken här för jag misstänker att det är mot reglerna. Länken finns i min profil.
Men jag undrar om någon annan också råkat ut för dessa skojare?
Det är också sju månader sedan huset blev slutbesiktigat, och de har ännu inte åtgärdat ens hälften av alla punkter som noterades på slutbesiktningen...
Vi byggde med A-hus 2002 och är väldigt nöjda med hur bygget förlöpte. Men allt beror förstås helt på vilken snickare/underleverantör de väljer och A-hus/Annebergshus har vad jag förstår undergått konkurs/rekonstruktion sen dess som flertalet andra husleverantörer. Har medvetet inget konto på Facebook så lite mer detaljer, kanske 
/Cruzze
/Cruzze
Klicka här för att svara