1 125 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
9e armars armatur olika ljus?
Hej det är så att jag införskaffat mig en ny nio armad armatur och jag har köpt nio exakt lika dana led lampor med samma ljus warm white. Nu till problemet, Det är så att 4 st lyser med ett vitt sken och resten lyser gult hur kommer det sig? Då jag har samma led lampor i alla armar?
Det är märke Parathom classic p15 sockel e14 70lm 1.6watt pris kommer jag ej ihåg men det var åt det billigare hållet.
Någonstans bör färgtemperaturen vara angiven, antingen på lampan eller på förpackningen, kolla så att det är samma på alla.
Som jag skrev i första kommentaren så har alla lampor samma färgtemperatur warm white så det är derför jag tyckte det var konstigt att dom hade olika färg i samma armatur. Men jag tror att southpark kan ha rätt om att det kan skifta när det ligger å det billigare hållet. Så jag tackar för den förklaringen southpark det låter som det mest logiska
Jag tänkte snarare om det stod några siffror typ 2700K eller liknande.
Warm white / varmvitt är ju inte någon speciellt exakt märkning, och då kan det ju variera ganska mycket.
Warm white / varmvitt är ju inte någon speciellt exakt märkning, och då kan det ju variera ganska mycket.
Klicka här för att svara