Påbörjade för 18 månader sedan ett garage projekt i samband med att vi byggde vårat fiskarheden hus.
Garaget fick tyvärr hamna som sista prioritera då annat behövde bli klart först.
Men nu, 18 månader senare är det alltså klart!
Plattan är på 96kvm, inne i garaget finns ett ej färdigställt gästrum med toalett och hall samt ett litet skrymsle med saltavhärdare samt hydropress och elcentral för garaget.
Garaget byggdes i 4meters block nere på svärföräldrarnas gård och lyftes på plats med traktor. Oerhört smidigt!
Hoppas någon kan få lite inspiration eller svar på frågor om någon funderar på att bygga liknande
Garaget fick tyvärr hamna som sista prioritera då annat behövde bli klart först.
Men nu, 18 månader senare är det alltså klart!
Plattan är på 96kvm, inne i garaget finns ett ej färdigställt gästrum med toalett och hall samt ett litet skrymsle med saltavhärdare samt hydropress och elcentral för garaget.
Garaget byggdes i 4meters block nere på svärföräldrarnas gård och lyftes på plats med traktor. Oerhört smidigt!
Hoppas någon kan få lite inspiration eller svar på frågor om någon funderar på att bygga liknande
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· VästraGötaland
· 57 inlägg
Snyggt bygge!
Har du någon "Mella-tumme-och-pekfinger-budget" du kan tänka dig att delge oss?
Jag tolkar din text som att ni byggde garaget helt själva från lösvirke?
*Edit 1* Vilka mått är det på plattan?
*Edit 2* Jättesnyggt!!!
Jag tolkar din text som att ni byggde garaget helt själva från lösvirke?
*Edit 1* Vilka mått är det på plattan?
*Edit 2* Jättesnyggt!!!
Ja du :/... exakta siffror har jag inte, men uppskattningsvis helt klart med inredningen som sitter nu cirkus 400000:- du får ner priset ca 10000:- på vanliga takstolar istället för saxstolar, cirka 10000:- till om du kör slagport istället för motordriven. Skippa att ha en gästrums del, minst 20000:- till. Så jag skulle nog kunna få upp ett till likadan men lite snikigare för kanske 300000:-. Det finns pengar att spara in
(Vi köpte mig själv och en kollega från firman ca 40timmar x2 timmar vid innerväggsbygge och isolering vägg/tak. Samt att vi gjöt med pump och svindyr vibbfri betong) hoppas du fick lite svar på frågan 
*Edit 1: plattans mått är 12×8 meter.
*Edit 2: tack så mycket
*Edit 1: plattans mått är 12×8 meter.
*Edit 2: tack så mycket
Klicka här för att svara