Hej!
Håller på & renoverar mitt badrum samt lilla toaletten, de ligger vägg i vägg så avloppsrören går ihop i bjälklaget och ned till stammen i källaren.
Min fundering är följande, alla liggandes grenrör ska ju ha 45grader vinkel när man ansluter till 110 stammen. Men när avloppet för toaletten och badrummet båda ska ned i källaren blir det 90grader. Är det fel eller är det ok? Eller finns det någon annan böj för detta?