Hej!

Håller på & renoverar mitt badrum samt lilla toaletten, de ligger vägg i vägg så avloppsrören går ihop i bjälklaget och ned till stammen i källaren.
Min fundering är följande, alla liggandes grenrör ska ju ha 45grader vinkel när man ansluter till 110 stammen. Men när avloppet för toaletten och badrummet båda ska ned i källaren blir det 90grader. Är det fel eller är det ok? Eller finns det någon annan böj för detta?
 
  • Svart avloppsrör med text som anger koppling från badkar, toalett och handfat ner till källare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.