Lite dum fråga kanske, men måste ju fråga...
Vi har ett badrum med plastgolv och väv på väggarna och vi duschar i en duschkabins balja som står i hörnet med draperi. Detta innebär att väggarna blir blöta när man duschar, men är det nån fara map tätskikt osv att det hamnar vatten på det 1-2 ggr dagligen?

Plastgolvet då? Gör det något om det ligger kvar vatten en tid efter dusch? Fallet mot brunnen är inte det bästa tyvärr...

Badrummet skall renoveras om nåt år...
 
En fönsterskrapa verkar vara en bra investering. =)
Lägg 30 sekunder på att raka bort det mesta av vattnet till brunnen så kanske du köper dig tid tills det är dags att renovera.
 
Självklart hjälper en fönsterskrapa :-)
Men hur är det med väggarna då? Skulle man måla dem med nån våtrums färg (tror dock det sitter redan det)?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.