41 929 läst ·
126 svar
42k läst
126 svar
70-tals lägenhet som behöver lite glamour
Jag skulle tänka på att få raka linjer genom över och underskåp. Det blir väldigt rörigt intryck om inte skåpen är i liv.
Jag tror jag bytt ut hörnskåpet mot ett med bara en dörr, ett sånt som man svänger utåt. Sen hade jag satt 60 skåp på båda sidorna av spisen istället, man brukar i regel säga att man bör ha minst 60cm fritt på var sida om spisen.
Slutligen hade jag bytt ut diskskåpet mot ett 60 och satt lådor mellan diskhon och hörnskåpet
Slutligen hade jag bytt ut diskskåpet mot ett 60 och satt lådor mellan diskhon och hörnskåpet
Fundera på om ni inte ska ha en bredare spishäll, 70 eller 80 cm.
Det bästa vi gjorde när vi fixade köket för några år sedan var att skaffa djupare diskbänk. Vi har 720mm och det är the fucking shit med den extra decimetern
Det bästa vi gjorde när vi fixade köket för några år sedan var att skaffa djupare diskbänk. Vi har 720mm och det är the fucking shit med den extra decimetern
Igår målade vi andra vändan i vardagsrummet.
Är väldigt nöjd med resultatet med tanke på att det är första gången jag har spacklat gips
Nu är det "bara" socklar, foder och taklister som fattas i vardagsrummet. Sen kan vi gå vidare till hallen.
Är väldigt nöjd med resultatet med tanke på att det är första gången jag har spacklat gips
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är det "bara" socklar, foder och taklister som fattas i vardagsrummet. Sen kan vi gå vidare till hallen.
3 tips för att uthärda en renovering samtidigt som man bor i kaoset:
1. Städa hela tiden. Jag sopar t.ex. efter varje kapning jag gör.
2. Se till att ha en bra förvaring för verktyg och materiel. Helst så du inte behöver flytta det mer än en gång.
3. Rätt verktyg och utrustning. Allt blir mycket roligare med bra verktyg.
2. Se till att ha en bra förvaring för verktyg och materiel. Helst så du inte behöver flytta det mer än en gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inbyggd mikro som sitter för högt är inte roligt, det är det enda min bror ångrar riktigt ordentligt i sitt nya hus. Eventuella barn kan inte använda den utan att klättra, och varma saker riskerar att spilla.
Förhöjd diskmaskin är däremot en fantastisk ryggsparare. På den förhöjda bänken som blir (ca 120 cm) kan man ställa brödrost, kaffebryggare mm i bekväm arbetshöjd för dessa. Fundera på en lös hörnmikro istället, så kommer hörnet längst in till användning.
Förhöjd diskmaskin är däremot en fantastisk ryggsparare. På den förhöjda bänken som blir (ca 120 cm) kan man ställa brödrost, kaffebryggare mm i bekväm arbetshöjd för dessa. Fundera på en lös hörnmikro istället, så kommer hörnet längst in till användning.
Punkt 1 borde du byta ut till "använd dammsugare till cirkelsågen" och därför bespara dig massvis med tid.maah skrev:3 tips för att uthärda en renovering samtidigt som man bor i kaoset:
[bild]
Tja kört med en från classohlson (cotech). Fungerat helt okej, filtret är dock inte så bra. Biltema har sug med riktigt filter eller jula som har flera olika Kärcher grovdammsugare i flera prisklasser.maah skrev:
Enligt mig så verkar det flesta suga bra, skillnaden verkar vara olika bra på suga upp finnare damm (beror på munstycket på grovdammsugaren också).