Hej, någon som har tips på induktionshällar som är 70-80cm breda och som passar i en 60cm skåpstomme, alltså där installationsmåttet på undersidan med elektronikpaketet är 59-60cm. Ska tydligen finnas en del men lyckas inte hitta i denna djungel av hällar.

Tack för hjälp!
Mvh Micke
 
de flesta hällar går att använda i 60-skåp, ofta är dom fullhöjd bara i mitten och har man standard 38mm bänskiva ryms de delarna av hällen som sticker utanför skåpet i detta djup. kommer själv sätta in en 80cm i 60-skåp ovanför en inbyggd ugn.
 
  • Gilla
Medora
  • Laddar…
Går även kapa lite i skåpen om det är ivägen. Ända som blir då är att ha en dold låda längst upp ej funkar.
 
I mitt fall så har jag en befintlig 58cm häll i ett 80 skåp men sågningen är bara ca55 cm. Så jag tänkte om det finns 70-80 hällar som hade passat och byta rakt av utan att behöva såga upp mer i min massiva ekskiva så hade det varit smidigt. Så jag skrev i ett 60 skåp men menar i ett 55cm hål 😊 Har även en låda under och skivan är 40mm.
 
mickelindkvist mickelindkvist skrev:
I mitt fall så har jag en befintlig 58cm häll i ett 80 skåp men sågningen är bara ca55 cm. Så jag tänkte om det finns 70-80 hällar som hade passat och byta rakt av utan att behöva såga upp mer i min massiva ekskiva så hade det varit smidigt. Så jag skrev i ett 60 skåp men menar i ett 55cm hål 😊 Har även en låda under och skivan är 40mm.
https://www.power.se/vitvaror/matla...aBBBWRqKODcEa1VCGCRoCSbUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Då förstår jag! denhär ska kräva ett 560mm hål, så det är ett option. beställer du från finska sidan är den på kampanj för 5000kr på flera ställen.
 
  • Gilla
kubota
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
[länk]

Då förstår jag! denhär ska kräva ett 560mm hål, så det är ett option. beställer du från finska sidan är den på kampanj för 5000kr på flera ställen.
Ja men precis vad jag är ute efter. Så Siemens verkar ha detta koncept, vad bra. Tusen tack!
 
  • Gilla
Taren43
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.