7 335 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
70-80cm induktionshäll i 60 skåp
Hej, någon som har tips på induktionshällar som är 70-80cm breda och som passar i en 60cm skåpstomme, alltså där installationsmåttet på undersidan med elektronikpaketet är 59-60cm. Ska tydligen finnas en del men lyckas inte hitta i denna djungel av hällar.
Tack för hjälp!
Mvh Micke
Tack för hjälp!
Mvh Micke
de flesta hällar går att använda i 60-skåp, ofta är dom fullhöjd bara i mitten och har man standard 38mm bänskiva ryms de delarna av hällen som sticker utanför skåpet i detta djup. kommer själv sätta in en 80cm i 60-skåp ovanför en inbyggd ugn.
I mitt fall så har jag en befintlig 58cm häll i ett 80 skåp men sågningen är bara ca55 cm. Så jag tänkte om det finns 70-80 hällar som hade passat och byta rakt av utan att behöva såga upp mer i min massiva ekskiva så hade det varit smidigt. Så jag skrev i ett 60 skåp men menar i ett 55cm hål 😊 Har även en låda under och skivan är 40mm.
https://www.power.se/vitvaror/matla...aBBBWRqKODcEa1VCGCRoCSbUQAvD_BwE&gclsrc=aw.dsmickelindkvist skrev:
I mitt fall så har jag en befintlig 58cm häll i ett 80 skåp men sågningen är bara ca55 cm. Så jag tänkte om det finns 70-80 hällar som hade passat och byta rakt av utan att behöva såga upp mer i min massiva ekskiva så hade det varit smidigt. Så jag skrev i ett 60 skåp men menar i ett 55cm hål 😊 Har även en låda under och skivan är 40mm.
Då förstår jag! denhär ska kräva ett 560mm hål, så det är ett option. beställer du från finska sidan är den på kampanj för 5000kr på flera ställen.
Klicka här för att svara