2 690 läst ·
15 svar
3k läst
15 svar
6 timmar fakturering, resonligt?
Sida 1 av 2
Koppla en jordfelsbrytare innan proppskåpet,
Dra skyddslang med kabel 50 meter, koppla in i centralen, flytta en ledning till annan propp.
Sätta upp kopplingsdosa samt 1 uttag vid pumpen.
Allt material fanns på plats.
Är 6 timmar resonligt?
Om du elektriker läser detta blev det jättebra, dock vill jag veta om tiden är rätt, för vidare anlitning.
Dra skyddslang med kabel 50 meter, koppla in i centralen, flytta en ledning till annan propp.
Sätta upp kopplingsdosa samt 1 uttag vid pumpen.
Allt material fanns på plats.
Är 6 timmar resonligt?
Om du elektriker läser detta blev det jättebra, dock vill jag veta om tiden är rätt, för vidare anlitning.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Jag tycker det låter rimligt.
Låter inte orimligt i mina ögon om jag jämför med jobb som gjorts hemma hos mig.
Det här förstår jag mig inte på. Jobbar själv som konsult med timdebitering där jag är ute hos kund för det mesta. Finns alltid värdeskapande uppgifter att göra förutom att debitera kund. Ni har väl tidkoder för internt arbete, tvätta/städ, offertarbeten, administration av diverse journaler med mera förutom att faktura kund.Myrstacken skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Precis! Om man kalkylerar med att fakturera 8 timmar varje dag då kommer man att få problem att få rörelsen att gå ihop!sunnis skrev:
Det här förstår jag mig inte på. Jobbar själv som konsult med timdebitering där jag är ute hos kund för det mesta. Finns alltid värdeskapande uppgifter att göra förutom att debitera kund. Ni har väl tidkoder för internt arbete, tvätta/städ, offertarbeten, administration av diverse journaler med mera förutom att faktura kund.
