Koppla en jordfelsbrytare innan proppskåpet,
Dra skyddslang med kabel 50 meter, koppla in i centralen, flytta en ledning till annan propp.
Sätta upp kopplingsdosa samt 1 uttag vid pumpen.
Allt material fanns på plats.

Är 6 timmar resonligt?

Om du elektriker läser detta blev det jättebra, dock vill jag veta om tiden är rätt, för vidare anlitning.
 
Jag tycker det låter rimligt.
 
  • Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
Verkar helt rimligt, vad har du som inte är elektriker för uppfattning om hur lång tid det ska ta?
 
Utan att vara elektriker tycker jag att det låter fullt rimligt.
 
Låter inte orimligt i mina ögon om jag jämför med jobb som gjorts hemma hos mig.
 
Jag tycker det är en rimlig tidsåtgång, för jag antar att det är resa med i tiden. Så skulle inte klaga.
 
tommib
Det låter helt rimligt tycker jag (som inte är elektriker).
 
Låter rimligt.
Jfb,flytta grupp och nytt uttag är 2.5 timmar bara det.
Sen dra slang o kabel med inkoppling är 2 timmar minst. Och så ska det köras bil en bit,så 6 timmar är helt i sin ordning.
 
  • Gilla
UppGiven
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Verkar helt rimligt, vad har du som inte är elektriker för uppfattning om hur lång tid det ska ta?
Jag frågar ju här, hur hade du annars tänkt det ska gå till?
 
Fan va skönt det är att slippa jobba hos privat personer
 
  • Gilla
JockeÅgren och 3 till
  • Laddar…
Myrstacken
Frågan är vilken stackars kund det är som får betala för de sista 2 timmarna den dagen för att få dagen att gå ihop...
 
  • Gilla
  • Haha
guggen och 1 till
  • Laddar…
sunnis
Myrstacken Myrstacken skrev:
Frågan är vilken stackars kund det är som får betala för de sista 2 timmarna den dagen för att få dagen att gå ihop...
Det här förstår jag mig inte på. Jobbar själv som konsult med timdebitering där jag är ute hos kund för det mesta. Finns alltid värdeskapande uppgifter att göra förutom att debitera kund. Ni har väl tidkoder för internt arbete, tvätta/städ, offertarbeten, administration av diverse journaler med mera förutom att faktura kund.
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
P
Myrstacken Myrstacken skrev:
Frågan är vilken stackars kund det är som får betala för de sista 2 timmarna den dagen för att få dagen att gå ihop...
Troligtvis den kunden elektrikern jobbade sina sista 2 timmar hos !
 
  • Gilla
JockeÅgren och 1 till
  • Laddar…
C Cordim skrev:
Fan va skönt det är att slippa jobba hos privat personer
Tål du inte att kunden frågar så är det tur att du inte jobbar mot privatpersoner...
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
sunnis sunnis skrev:
Det här förstår jag mig inte på. Jobbar själv som konsult med timdebitering där jag är ute hos kund för det mesta. Finns alltid värdeskapande uppgifter att göra förutom att debitera kund. Ni har väl tidkoder för internt arbete, tvätta/städ, offertarbeten, administration av diverse journaler med mera förutom att faktura kund.
Precis! Om man kalkylerar med att fakturera 8 timmar varje dag då kommer man att få problem att få rörelsen att gå ihop!
 
  • Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.