Golvskivan du kanske tänker på: Gyproc Ytskiva Ergo 6mmlastkaj skrev:
se: http://www.gyproc.se/gyproc/content...674C2256D8E003EE80E?OpenDocument&m=mjmcmc
Iallafall är jag färdig med mitt golv. Det blev en 6 mm renoveringsskiva lagt md vattenbasert sättlim. Det tog två kvällar att lägga 23 kvadrat. 
Det var helt enkelt otroligt mycket vinklar o grejer som fick min hjärna att totalt balla ur, men tillslut gick det bra.
Det var helt enkelt otroligt mycket vinklar o grejer som fick min hjärna att totalt balla ur, men tillslut gick det bra.
Kan det vara ok att använda 6 mm renoveringsgips som underlag för att sedan limma stavparkett på? Vårt golv i huset är jämnt i höjd, men lite "rufft" efter att de tidigare golven rivits bort. Se illustration. Eller ska man spackla?
Jag har också stavparkett i köket. Utseendet är världsklass! Lagt den själv i rutmönster.
Väcker liv i denna tråd!
Tänkte höra hur det gick efter några år med golvet, ser klinkret fortfarande bra ut som du lade på 6mm gipset?
Och använde du endast lim, eller skruvade du också?
Mvh Nicholas
Tänkte höra hur det gick efter några år med golvet, ser klinkret fortfarande bra ut som du lade på 6mm gipset?
Och använde du endast lim, eller skruvade du också?
Mvh Nicholas
Hur gick det för er? Hade behövt något som bygger 6mm under klinkersen för att komma i nivå med parketten
Klicka här för att svara