Men ser att Clas Ohlsons Cocraft ser ut att vara identisk. Visserligen 50:- dyrare men vad jag kan luska ut så är där 5 års garanti istället för 1 år på Julas. Skickade iväg ett mail precis och dubbelkollar så det verkligen är 5 års garanti. https://www.clasohlson.com/se/Kompressor-Cocraft-HC-16/41-1366
Ja, men nu har jag även artilleri om jag behöver pumpa däcken mer. Känns bättre med en maskin än en fotpump.
I princip håller jag med. Men det blir ju lite speciellt i det här fallet när du inte planerar att ha ström tillgänglig på plats. Behöver du pumpa lite vilket ju är det normala så fungerar det bra både med fotpumpen och kompressorn du tittar på. Behöver du å andra sidan pumpa mycket så är kompressorn alla gånger att föredra under förutsättning att du kan dra en sladd till den ut på gatan där den står. Om du måste springa in i lägenheten med den tre gånger innan du är klar för att fylla den igen är det inte lika stor fördel mot fotpumpen. Mitt råd om du bekvämt vill kunna fylla tomma däck är att satsa på en apparat som kan få sin kraftförsörjning på den plats där den skall användas. Eget batteri, bilens batteri, handkraft eller skarvsladd. Men inte så att du måste gå in i lägenheten för att fylla den.
Jag har en starthjälp med inbyggd minikompressor. Vet ej vilket flöde den är specad för, men den är enligt min åsikt värdelös (extremt långsam). Det går mycket fortare att pumpa ett bildäck med en sådan här, och man får lite motion gratis:
Det är en Asaklitt för 199:- från Clas Ohlson , och det är faktisk den bästa cykelpump jag någonsin har ägt. Den inbyggda manometern ska man dock inte lita på för mycket.