850 finns inte i lager förräns den 25/4 och eftersom priset är såpass mycket högre så ville jag nog hellre den mindre 840. Nu blir nog en 840 och en 950 där 840 hamnar i ett rum på 10kvm, det känns som det kommer räcka med dem där.
Amazon har jag sett säljer med men de är ju lite kinkiga med vad de skeppar utomlands och inte. Högtalare är alltså ok då antar jag, kanske ska kolla där lite också då.

Grymme!

Högtalare var ok, så länge allt i ordern skeppas av Amazon, och inte via OSD som dom med säljer ifrån. Tog ett tag innan jag fattade det :)

Ja, jag märkte just det. ACE950 gick inte att köpa från Amazon men de hade ACE850MK i lager istället vilket OSD inte har, och den gick att köpa. Frågan är ju vilken som är den bättre högtalaren, en ACE950 med 9" eller en ACE850MK som "bara" har 8"?

EDIT: Dessutom var frakten ungefär $20 billigare samt att man betalade tull och moms direkt. Med detta slipper man Postens "härliga" administrationsavgift på 100:- också.

Redigerat:
Billigaste tänkbara med rätt area....

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Dvs 1.5mm för takhögtalare?

Beror ju lite på hur långa sladdar du tänker ha men iprincip så kommer ju 1,5kvm funka varsom i ett hus till så små högtalare.

dhanjel skrev:
Kan meddela att leveranserna från OutdoorSpeakerDepot kom fram utan problem.
Handlar man för mer än 1000$ kan man få 10% rabatt.

Högtalarkabel blev från Webhallen för 4kr/m.
[länk]
Lite sent kanske, men återupptar den här tråden då det finns många vettiga inlägg!

Ditt val av högtalare låter bra!

Får man fråga hur nöjd du blev med ditt högtalarval? Är själv inne på en blandad kombination från OSD där 4st MK850 skulle husera i kök, matdel samt v-rum. Sedan deras mindre variant MK650 i sovrum och allrum.

Vilken förstärkare kör du till dessa?

BRL säljer just nu Dayton Audio MA1240a för 4995kr vilket känns oslagbart, importera från tyskland landar 500kr billigare vilket känns tämligen onödigt.

Tycker de fungerar klockrent i förhållande till priset, har exakt den förstärkaren.
Tung best som gör sitt jobb!

Lite sugen på att byta till Sonos dock, men blir så dyrt

Varför är du sugen på att byta till Sonos?
Hur ser din uppsättning ut nu, kör du med Airport Express eller?

Jag kör den stärkaren + airplay + sonos... Fungerar finfint.

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
Är det någon som sett eller testat OSD's "Trimless" högtalare? http://www.outdoorspeakerdepot.com/trimless-ceiling-speaker-ace950.html
Dom har ingen plastkant runt elementen som man ser när man fäster den i taket, utan man ser bara högtalargallret. Man vill ju gärna ha dom så osynliga det bara går... Frågan är om det är på bekostnad utav ljudkvaliten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.