11 898 läst ·
54 svar
12k läst
54 svar
6.5" eller 8" i tak?
Skickar dom till Schweden kanske?
http://www.redcoon.de/B442616-Jamo-85-CS-T-Paar_In-Wall-Lautsprecher?refId=94511215
http://www.redcoon.de/B442616-Jamo-85-CS-T-Paar_In-Wall-Lautsprecher?refId=94511215
Har själv köpt alla högtalare från www.outdoorspeakerdepot.com till hela huset. Kör 8" i alla rum och är jävligt nöjd. Har även en uppsättning ute på altanen året runt. Stort utbud, bra priser och grymt ljud.
Rekomenderas.
/kimpo
Rekomenderas.
/kimpo
Vad tror ni om detta?
OutdoorSpeakerDepot
--------------------------------------------------------------------
Kök/Matsal/Sovrum: http://www.outdoorspeakerdepot.com/trimless-6-5-inch-in-ceiling-speakers-ace650mk.html
Badrum: http://www.outdoorspeakerdepot.com/outdoor-in-ceiling-speakers.html
Altan: http://www.outdoorspeakerdepot.com/apprspp1.html
--------------------------------------------------------------------
UPS verkar inte gå att välja med kombinationen ovan, väljer man USPS så blir det 220 USD i frakt, totalt 840USD = 7200kr (5380*1.07*1.25)
Alternativ:
LjudFokus
--------------------------------------------------------------------
Kök/Matsal/Sovrum/Badrum: http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-inceiling-ic-6-inbyggnads-hogtalare-for-tak/4966/
Altan: http://www.ljudfokus.se/produkt/yamaha-ns-aw392-vit-utomhushogtalare/4565/
--------------------------------------------------------------------
Ca 5670kr
Parts-Express
--------------------------------------------------------------------
Eftersom jag tänkt köra med en Dayton Audio MA1240 förstärkare, så kan man köpa detta paketet. Högtalarna känns dock inte riktig som samma kvalite på de ovan.
http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&Partnumber=300-687&scqty=1
--------------------------------------------------------------------
1010USD, totalt ca 8640kr
(Bara förstärkaren blir ca 5660kr, dvs ca 3000 för högtalarna)
(Edit; Inte så betydelsefullt men tullen verkar vara 4.5% och inte 7% enligt http://taric.tullverket.se/taric/bi...eo_area_id=&i=I&d=2013-03-17&a=&lang=SV&s=Sök)
OutdoorSpeakerDepot
--------------------------------------------------------------------
Kök/Matsal/Sovrum: http://www.outdoorspeakerdepot.com/trimless-6-5-inch-in-ceiling-speakers-ace650mk.html
Badrum: http://www.outdoorspeakerdepot.com/outdoor-in-ceiling-speakers.html
Altan: http://www.outdoorspeakerdepot.com/apprspp1.html
--------------------------------------------------------------------
UPS verkar inte gå att välja med kombinationen ovan, väljer man USPS så blir det 220 USD i frakt, totalt 840USD = 7200kr (5380*1.07*1.25)
Alternativ:
LjudFokus
--------------------------------------------------------------------
Kök/Matsal/Sovrum/Badrum: http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-inceiling-ic-6-inbyggnads-hogtalare-for-tak/4966/
Altan: http://www.ljudfokus.se/produkt/yamaha-ns-aw392-vit-utomhushogtalare/4565/
--------------------------------------------------------------------
Ca 5670kr
Parts-Express
--------------------------------------------------------------------
Eftersom jag tänkt köra med en Dayton Audio MA1240 förstärkare, så kan man köpa detta paketet. Högtalarna känns dock inte riktig som samma kvalite på de ovan.
http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&Partnumber=300-687&scqty=1
--------------------------------------------------------------------
1010USD, totalt ca 8640kr
(Bara förstärkaren blir ca 5660kr, dvs ca 3000 för högtalarna)
(Edit; Inte så betydelsefullt men tullen verkar vara 4.5% och inte 7% enligt http://taric.tullverket.se/taric/bi...eo_area_id=&i=I&d=2013-03-17&a=&lang=SV&s=Sök)
Redigerat:
Jag köpte Dayton förstärkaren från Tyskland.
Blev bet billigare frakt och jag slapp tullavgifter.
https://www.intertechnik.com/Shop/Amplifier/Dayton-Amplifier/1768,en,7046
Blev bet billigare frakt och jag slapp tullavgifter.
https://www.intertechnik.com/Shop/Amplifier/Dayton-Amplifier/1768,en,7046
Varför välja mellan 6.5 och 8 föresten?
http://www.outdoorspeakerdepot.com/10inch-ceiling-speakers1.html
http://www.outdoorspeakerdepot.com/10inch-ceiling-speakers1.html
10" känns för stort, dessa 8" skulle kunna vara intressanta, men finns inte i lager.
http://www.outdoorspeakerdepot.com/acrehifipa8c.html
Hopplöst med frakt från OSD

Vissa modeller finns på Amazon, men beställer man flera olika så skeppar dom inte till Sverige, trots att det är via OSD allt. Och sen är det inte samma lagersiffror som på OSD, 7-8 veckor kan jag nog inte vänta.
http://www.outdoorspeakerdepot.com/acrehifipa8c.html
Hopplöst med frakt från OSD

Vissa modeller finns på Amazon, men beställer man flera olika så skeppar dom inte till Sverige, trots att det är via OSD allt. Och sen är det inte samma lagersiffror som på OSD, 7-8 veckor kan jag nog inte vänta.
Redigerat:
Lite kul att det är billigare att beställa många gånger istället för en stor från OSD
Mailade dom och frågade om det verkligen ska vara så:
Number of pairs Shipping total Shipping /pair
1 ~80 ~40
2 ~120 ~60
3 ~200 ~67
4 ~240 ~60
Number of pairs Shipping total Shipping /pair
1 ~80 ~40
2 ~120 ~60
3 ~200 ~67
4 ~240 ~60
Bra tråd detta. Jag har hållt på å velat i en månad nu kring vad jag ska ha men nu bestämde jag mig för att bara bränna iväg en beställning på det som kändes rätt just idag....
Så det blev ett par ACE950 från OSD. Det kan omöjligen låta sämre än det jag får för samma pengar på tex hifiklubben....och det är ju mycket roligare att nätshoppa på det mest krångliga sättet.
Så det blev ett par ACE950 från OSD. Det kan omöjligen låta sämre än det jag får för samma pengar på tex hifiklubben....och det är ju mycket roligare att nätshoppa på det mest krångliga sättet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tror du kommer bli nöjd!
I kontoret hemma tycker jag det är bra ljud, i köket är det lite fattigt med bas (samma högtalare, men ger mycket mer bas i kontoret) och i vardagsrummet är jag riktigt nöjd med in-wall 5.1-setupen, även om surround-högtalarna fick lite knasiga placeringar
I kontoret hemma tycker jag det är bra ljud, i köket är det lite fattigt med bas (samma högtalare, men ger mycket mer bas i kontoret) och i vardagsrummet är jag riktigt nöjd med in-wall 5.1-setupen, även om surround-högtalarna fick lite knasiga placeringar
Jag har mest varit intresserad av ACE840, hade missat deras 940-modell helt. Funderar nu på ett par av varje men tittar man på ACE940 så blir det "bara" 600 billigare (all inclusive) än att köpa Canton 880 ifrån Tyskland. Även om den bara är 8" så kanske man har igen det i ljud? Jag vet inte, det är så svårt att hitta mer utförligt info om OSDs högtalare. Deras egna reviews känns nästan lite fejkade, så dem tar jag med en nypa salt.
Får man fråga varför du sikter på 840 istället för topmodellen 850?
Lutar för min del att beställa från Amazon, blir några kronor billigare.


Trimless eller ej kan jag inte riktigt bestämma mig för. Men modellen lämplig för badrum finns inte som trimless, så då kan man lika gärna ha "vanliga" överallt.
Lutar för min del att beställa från Amazon, blir några kronor billigare.


Trimless eller ej kan jag inte riktigt bestämma mig för. Men modellen lämplig för badrum finns inte som trimless, så då kan man lika gärna ha "vanliga" överallt.

