Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 15 andra personer (60%) som har gjort quizet "Vad kostar det att bo i hus?"

Det är väl över godkänt-gränsen åtminstone. Men jag undrar över frågan om bolånet på 3 miljoner, hur skulle man ha kommit fram till det rätta svaret, var det tänkt?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
T
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 15 andra personer (60%) som har gjort quizet "Vad kostar det att bo i hus?"

Det är väl över godkänt-gränsen åtminstone. Men jag undrar över frågan om bolånet på 3 miljoner, hur skulle man ha kommit fram till det rätta svaret, var det tänkt?
Dom verkar räkna med kostnad efter ränteavdraget

• Haha
Lived
  • Laddar…
F Fredrik Andersson 43 skrev:
Dom verkar räkna med kostnad efter ränteavdraget
Då kanske det skulle ha framgått i frågan 🤔.

• Gilla
Ymp och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Nissens
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Då kanske det skulle ha framgått i frågan 🤔.
Kan man tycka. Höll på att svara fel men tänkte att det kunde vara en ”slamkrypare”. Den faktiska kostnaden är ju efter ränteavdraget, så de har ju rätt.

Nissens Nissens skrev:
Kan man tycka. Höll på att svara fel men tänkte att det kunde vara en ”slamkrypare”. Den faktiska kostnaden är ju efter ränteavdraget, så de har ju rätt.
Om man inte har inkomster av kapital, då.blir det avdrag på räntevdraget. Därmed otroligt märkligt att ha med det utan att nämna att det är en del av uträkningen
Hände mig när vi hade bundet lån på typ 1% och räntan på sparkontot var typ 3,5%.

• Gilla
majmun och 2 till
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 254 andra personer (98%) som har gjort quizet "Vad kostar det att bo i hus?"

Första gången jag har bättre än genomsnittet och då betalar jag inte ens räkningarna i familjen :)

O
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 63 andra personer (22%) som har gjort quizet "Vad kostar det att bo i hus?"

Är mina kostnader verkligen så off...

• Haha
  • Gilla
Attitudeswe och 1 till
  • Laddar…
K
S
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.