26 808 läst ·
118 svar
27k läst
118 svar
50 000 för köksmontering och några hål?!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej, det är ett fullständigt utblåst rum rum, väggarna är i tjocka furuplank och på dessa ligger tunna (22mm) reglar för att underlätta för eldragning, osb-skiva och gips ovanpå det - nytt vatten och avlopp. Allt anpassat och klart för monteringen.
Jag har 2 snickare med goda vitsord som räckt upp handen för att göra jobbet om det spricker - de har båda lagt ett pris omkring 20' för jobbet.
Jag har 2 snickare med goda vitsord som räckt upp handen för att göra jobbet om det spricker - de har båda lagt ett pris omkring 20' för jobbet.
tank77 skrev:
ja ni killar det kostar NOLL kronor att kasta avfall i sthml, ja kanske lite svett o blod med ändock gratis
http://www.stockholm.se/-/Jamfor/?enhetstyp=ac4854fbfba34d0183ceff7992310846
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg
Kära Poppo, kul att du löst dina avfallsproblem på ett så smidigt och kostnadsfritt sätt. Tar du sen betalt av kunderna så blir det bra lösamhet på sophamteringen.poppo skrev:
Tråktigt dock för oss skattebetalare som måste bekosta din brilljanta ide med skattepengar.
Häpnadsväckande att du går ut och berättar hur du gör då det så uppebart är bedrägligt förfarande.
det handla om mitt eget kök, renovera hemma.......
jag driver ingen firma o bygger inte kök åt andra och så har man all rätt i världen att dumpa PRIVATA sopor med firma bil så länge den e regstrerad.
och för det andra så skulle jag va köksbyggare så skulle jag iallfall inte betala ;-)
jag betalr inte tv licens heller o så betalr jag gärna svarta pengar till hantverkare, som alla andra normala människor o så e jag en djävel på att pruta .
och så betalar jag skatt på min lön o sover gott på nätterna
jag driver ingen firma o bygger inte kök åt andra och så har man all rätt i världen att dumpa PRIVATA sopor med firma bil så länge den e regstrerad.
och för det andra så skulle jag va köksbyggare så skulle jag iallfall inte betala ;-)
jag betalr inte tv licens heller o så betalr jag gärna svarta pengar till hantverkare, som alla andra normala människor o så e jag en djävel på att pruta .
och så betalar jag skatt på min lön o sover gott på nätterna
poppo skrev:det handla om mitt eget kök, renovera hemma.......
jag driver ingen firma o bygger inte kök åt andra och så har man all rätt i världen att dumpa PRIVATA sopor med firma bil så länge den e regstrerad.
och för det andra så skulle jag va köksbyggare så skulle jag iallfall inte betala ;-)
jag betalr inte tv licens heller o så betalr jag gärna svarta pengar till hantverkare, som alla andra normala människor o så e jag en djävel på att pruta .
och så betalar jag skatt på min lön o sover gott på nätterna
Du verkar vara en riktig bandit....
Ja, som sagt så kastar man inte gratis som företagare, och har man ett klippkort så gäller det bara på två anläggningar i hela Stockholm.poppo skrev:
Vad tror du att den offererade kostnaden för sophanteringen skulle landa på om man skulle chansa och åka runt till olika anläggningar i hopp om att inte bli nekad av personalen?
Dra på dig ett par blåbrallor och åk till tippen i en bil med ett byggföretags logga på, så får du se hur bra det går..
ACME skrev:Ja, som sagt så kastar man inte gratis som företagare, och har man ett klippkort så gäller det bara på två anläggningar i hela Stockholm.
Vad tror du att den offererade kostnaden för sophanteringen skulle landa på om man skulle chansa och åka runt till olika anläggningar i hopp om att inte bli nekad av personalen?
Dra på dig ett par blåbrallor och åk till tippen i en bil med ett byggföretags logga på, så får du se hur bra det går..
min bli var loggat med en jätte logga, men för en larm firma och jag blev nekad en gång då jag glömt o regga mig, alla andra gånger så var det inga problem alls, noll koll dvs eller så får man snacka sig in, eller regga bilen .
jag vet inte i verklighet många lever, men med ett leende, lite fräckhet o en stor trut komme man lång
och för att inte släppa tråden så är summan för återvinning en piss i mississippi
ACME skrev:
kostar fortfarande noll kr att kasta sitt eget kök och jag o alla andra skulle aldrig få för oss att betala den summan, ett perfekt jobb för våra gästarbetare från öst som skulle göra det gladligen för ett par hundralappar medan man själv sitter hemma o dricker kaffe