Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nej, det är ett fullständigt utblåst rum rum, väggarna är i tjocka furuplank och på dessa ligger tunna (22mm) reglar för att underlätta för eldragning, osb-skiva och gips ovanpå det - nytt vatten och avlopp. Allt anpassat och klart för monteringen.

Jag har 2 snickare med goda vitsord som räckt upp handen för att göra jobbet om det spricker - de har båda lagt ett pris omkring 20' för jobbet.
 
Jamen, låt dom göra det då.
 
Hemmakatten
Det är bara privatpersoner som får slänga avfall gratis. Företag måste betala.
 
men kör man dit med en omärkt bil eller mailar in å säger att man kör privata sopor så e det inga broblem, har gjort det hela sommaren med min firmabil
 
Thomas59
poppo skrev:
men kör man dit med en omärkt bil eller mailar in å säger att man kör privata sopor så e det inga broblem, har gjort det hela sommaren med min firmabil
Kära Poppo, kul att du löst dina avfallsproblem på ett så smidigt och kostnadsfritt sätt. Tar du sen betalt av kunderna så blir det bra lösamhet på sophamteringen.

Tråktigt dock för oss skattebetalare som måste bekosta din brilljanta ide med skattepengar.

Häpnadsväckande att du går ut och berättar hur du gör då det så uppebart är bedrägligt förfarande.
 
det handla om mitt eget kök, renovera hemma.......

jag driver ingen firma o bygger inte kök åt andra och så har man all rätt i världen att dumpa PRIVATA sopor med firma bil så länge den e regstrerad.

och för det andra så skulle jag va köksbyggare så skulle jag iallfall inte betala ;-)
jag betalr inte tv licens heller o så betalr jag gärna svarta pengar till hantverkare, som alla andra normala människor o så e jag en djävel på att pruta .

och så betalar jag skatt på min lön o sover gott på nätterna
 
F
poppo skrev:
det handla om mitt eget kök, renovera hemma.......

jag driver ingen firma o bygger inte kök åt andra och så har man all rätt i världen att dumpa PRIVATA sopor med firma bil så länge den e regstrerad.

och för det andra så skulle jag va köksbyggare så skulle jag iallfall inte betala ;-)
jag betalr inte tv licens heller o så betalr jag gärna svarta pengar till hantverkare, som alla andra normala människor o så e jag en djävel på att pruta .

och så betalar jag skatt på min lön o sover gott på nätterna


Du verkar vara en riktig bandit.... ;):D
 
fsn skrev:
Du verkar vara en riktig bandit.... ;):D
jag är jätte hemsk människa ;-)

så tror jag inte på tomten, har sex före äktenskapet mm mm

och då och då så slår jag mig på tummen med en hammare bara för jag e en så usel hantverka , men utan att varken svära eller gråta för det
 
P
poppo skrev:
ja ni killar det kostar NOLL kronor att kasta avfall i sthml, ja kanske lite svett o blod med ändock gratis
Ja, som sagt så kastar man inte gratis som företagare, och har man ett klippkort så gäller det bara på två anläggningar i hela Stockholm.
Vad tror du att den offererade kostnaden för sophanteringen skulle landa på om man skulle chansa och åka runt till olika anläggningar i hopp om att inte bli nekad av personalen?

Dra på dig ett par blåbrallor och åk till tippen i en bil med ett byggföretags logga på, så får du se hur bra det går..
 
ACME skrev:
Ja, som sagt så kastar man inte gratis som företagare, och har man ett klippkort så gäller det bara på två anläggningar i hela Stockholm.
Vad tror du att den offererade kostnaden för sophanteringen skulle landa på om man skulle chansa och åka runt till olika anläggningar i hopp om att inte bli nekad av personalen?

Dra på dig ett par blåbrallor och åk till tippen i en bil med ett byggföretags logga på, så får du se hur bra det går..

min bli var loggat med en jätte logga, men för en larm firma och jag blev nekad en gång då jag glömt o regga mig, alla andra gånger så var det inga problem alls, noll koll dvs eller så får man snacka sig in, eller regga bilen .

jag vet inte i verklighet många lever, men med ett leende, lite fräckhet o en stor trut komme man lång


och för att inte släppa tråden så är summan för återvinning en piss i mississippi
 
P
Det må vara en piss vart som helst, men 4500:- för att få bort ett kök är ingen orimlig kostnad.
 
ACME skrev:
Det må vara en piss vart som helst, men 4500:- för att få bort ett kök är ingen orimlig kostnad.

kostar fortfarande noll kr att kasta sitt eget kök och jag o alla andra skulle aldrig få för oss att betala den summan, ett perfekt jobb för våra gästarbetare från öst som skulle göra det gladligen för ett par hundralappar medan man själv sitter hemma o dricker kaffe
 
P
"Alla andra" kan du stryka ur den meningen.
Jag har aldrig under mina 19 år i branschen myglat bort en kunds sopor, och jag har kastat många hundra kubik.

Jag påstår inte att det är prisvärt, men ingen står och jobbar gratis.
 
Bizzibi skrev:
> hon säger att det är det det kostar om det ska bli bra. <
Vill inte göra dig ledsen, men det enda jag hör i det, är att hon säger att utgångsmaterialet är kasst... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.