Hej. Jag ska från ett 48,3mm järnrör till 22mm. Stålrörskopllingen var inga problem med för den har ju diskuterats här förut. Men hur kommer jag över till 22mm rör.
Skulle det funka med unionsventil r40x22 (3771 rinkaby) mot stålrörsventil r40 (4401)?
Eller bättre att använda rörnipplar?
Skulle det funka med unionsventil r40x22 (3771 rinkaby) mot stålrörsventil r40 (4401)?
Eller bättre att använda rörnipplar?
Det går fint att göra som du tänkt dig!
Glöm inte att repa gängan lite på D-nippeln (som egentligen heter sexkantsnippel). Täta med lin+locher.
Stålrörskopplingen ska inte vara helt inskjuten i botten när du drar åt den. Insticket är långt, lämna ca 1cm.
Glöm inte att repa gängan lite på D-nippeln (som egentligen heter sexkantsnippel). Täta med lin+locher.
Stålrörskopplingen ska inte vara helt inskjuten i botten när du drar åt den. Insticket är långt, lämna ca 1cm.
Repa lätt på "lagom" många ställen runt hela gängan. Kanske 8 ställen.
3583 går fint på stålrör. Utförligare info + installationsanvisning:
http://broen.se/~/media/Broen SE/Dokumentation/VSH Super/VSH Super Handbok 2015 PRELWEB.ashx
3583 går fint på stålrör. Utförligare info + installationsanvisning:
http://broen.se/~/media/Broen SE/Dokumentation/VSH Super/VSH Super Handbok 2015 PRELWEB.ashx
Klicka här för att svara
