Snailman
Jo en del duschkabiner har ju blandaren i hörnet, vilket jag konstaterat ger betydligt mer utrymme när man ska duscha, så jag tänkte göra på samma sätt men utan själva kabinen...

http://www.atom.no/tema/download.asp?object_id=76451C75EC31474BA941C526FA8DF78A.pdf

jag tänkte alltså ha 45 grader i hörnet på badrummet tillräcklig lång bit så blandaren får plats (ungefär 300mm)

Är det någon som gjort på detta sätt, eller har andra kommentarer?

Såg detta först i en utställning (ej kabin) men har sedan sett att det är vanligt på kabiner:)
 
Ja så gjorde jag när gjorde iordning ett duschutrymme i anslutning till en toalett. Det gjordes för 12 år sedan och det var nog överkurs för rörmockaren. Han satte blandaren på fel vägg så han fick flytta den. Duschutrymmet är 80 x 80 cm och genom att blandaren sitter på en liten vägg (45 grader i hörnet) så står man så att säga på diaonalen när man duschar. Det blir på detta sätt inte så trångt och man slipper slå armbågarna i väggarna.
 
Se bara till att du får svängrum i duschplatsen, kolla att du kan böja dig efter tvålen som du garanterat tappar.
 
Kanske fälla in en hylla för schampoflaskan i hörnet oxå? Kan ju bli snyggt med en "alkov" i det snedställda hörnet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.