3 396 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
45 diskmaskin i nytt kök
Jag håller på och planerar nytt IKEA kök i stugan.. Jag får bara plats med en 45 diskmaskin vilket är ok.. MEN det finns ju inga motsvarande överskåp (kan inte hitta iaf... ) Alltså blir ju nedre raden (golvskåp etc) 5cm längre än överskåperaden...
Hur löser man det?
Hur löser man det?
Blir en 45a för min del med, kommer lösa det med en passbit emellan diskbänkskåp och diskmaskin för att sedan ha ett 50 väggskåp.
Väljer hellre en smaldisk brevid diskbänkskåp än att ha en fullbredds diskmaskin i vinkel i förhållande till diskhon.Vi är ju dessutom bara 2 i hushållet.
Får du inte rum med en passbit i bänkskåpsraden så använd en 5cm passbit + ett 40 väggskåp eller annan bredd beroende på hur du har planerat.
Väljer hellre en smaldisk brevid diskbänkskåp än att ha en fullbredds diskmaskin i vinkel i förhållande till diskhon.Vi är ju dessutom bara 2 i hushållet.
Får du inte rum med en passbit i bänkskåpsraden så använd en 5cm passbit + ett 40 väggskåp eller annan bredd beroende på hur du har planerat.
Själv tänkte jag sätta en 60x60 modulärdiskmaskin i ett högskåp i mitt pyttelilla kök från IKEA. Det blir en specialare med stommen till ett högskåp för inbyggnadsprodukter från IKEA med diskmaskin längst ner, sedan ugn, sedan micro och ett 35cm överskåp högst upp.
http://bosch-home.se/SCE63M15EU.html
http://bosch-home.se/SCE63M15EU.html
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Själv ska jag också på mig en specialare, men i mitt fall för en 60cm tvättmaskin. Jag ska ta IKEA's 233 cm högskåp med plats för en Ugn och varmhållningslåda, fästa i väggen och sen kapa stommen för att kunna trycka på plats en tvättmaskin. Luckan som normalt sätt hade suttit på skåpet hamnar då på tvättmaskinens front.
De 45-cm diskmaskiner jag sett har varit avsedda att byggas in i ett 50-skåp. (En 60-diskmaskin är ju avsedd att ersätta ett 60-skåp.) Så då blir det ju ett 50-skåp uppe och ett nere.Arne999 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden