Ursäkta språket men vilket jävla bygge!!!
Det kommer bli helt sjukt nice!
Men det kommer ju att ta tid. Hur går det för dig nu under snön?
Bor själv i Bjärsjölagård och där är ju snö så att det blir över. Det är väl rätt bra bort hos dig med.
Vågar man fråga vad budgeten ligger på?
Jag önskar dig i alla fall lycka till med bygget och ser framemot att få se bilder av förvandlingen.
 
Det händer fortfarande inte speciellt mycket med bygget men elen är nästan klar på entreplanet. Vet inte hur många kilometer tråd det gått åt men känner mig ganska säker på att det kommer att svida i börsen...

Denna vecka påbörjas installation av ljud & bild prylar samt larm och övervaknings system. (Alltså ytterligare en eller ett par kilometer kabel...)
Lisenfisen undrade om budget (vilket givetvis en ekonom ska göra!) men som tidigare nämnts är jag försiktig med att prata pengar... Låt mig återkomma senare!

Har goda förhoppningar att kunna påbörja garage och slutföra murning av väggar i huset under nästa vecka.
Mvh
 
  • El 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • El 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • El 004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • El 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • El 006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • El 007.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Ja jäsickens.. :D
 
Mera el...
 
  • elinnst 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • elinnst 005.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • elinnst 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser helt underbart ut..

Hur ser Ljud/bild distributionen ut? Gör du det själv eller firma med färdigt koncept? Leverantörer?
 
Jisses vilken herrejösseskåk! Jag förstår att det är slitit och kommer ta tid! Men det är ju garanterat värt mödan!
 
Hej igen och tack för trevliga kommentarer!
Vad gäller ljud och bild system:
Bild kommer från 3 st media källor (fråga mig inte vad detta innebär...) placerade i teknikrummet och distribueras via full-HD kabel till samtliga sovrum, kök, vardagsrum och lounge. Ljud kommer från en central källa placerad i vardagsrummet och distribueras till aktiva och passiva högtalare i samtliga rum.
Alla datorer, slutsteg, digitalboxar och annat är placerade i teknikrummet i källaren.
Systemet är designat av audiovisuell design och produkterna kommer från B&O och Creston.
Larm, CCTV, ventilation, och porttelefoner med grind styrning är integrerade i ett separat system och kontrolleras via 3 st 21” touchpaneler, en på vardera våningsplan.

Lägger upp en uppdaterad planskiss, tror inte jag har delat denna tidigare...
Mvh,
Mvh,
 
Vilket projekt!!! Kul med lite nya bilder, ser fram mot nästa uppdatering.
 
Jag är bara glad att någon har råd och engagemang nog att ge sig på ett sånt här projekt. Jag blir ju nyfiken å¨vad som skall bo i maskinhallen.
 
Tja!

Ska själv (förhoppningsvis, budgivningen är inne i slutskedet...) snart ge mig in i en totalrenovering av en äldre kåk och jag har planer på att ha ett ordenligt teknik och media system i huset redan från börjarn.
Har du beställt något färdigt koncept eller är det specialdesignat? vad kostar det i runda slängar?

/M

Svaneholm skrev:
Hej igen och tack för trevliga kommentarer!
Vad gäller ljud och bild system:
Bild kommer från 3 st media källor (fråga mig inte vad detta innebär...) placerade i teknikrummet och distribueras via full-HD kabel till samtliga sovrum, kök, vardagsrum och lounge. Ljud kommer från en central källa placerad i vardagsrummet och distribueras till aktiva och passiva högtalare i samtliga rum.
Alla datorer, slutsteg, digitalboxar och annat är placerade i teknikrummet i källaren.
Systemet är designat av audiovisuell design och produkterna kommer från B&O och Creston.
Larm, CCTV, ventilation, och porttelefonermed grind styrning är integrerade i ett separat system och kontrolleras via 3 st 21” touchpaneler, en på vardera våningsplan.

Lägger upp en uppdaterad planskiss, tror inte jag har delat denna tidigare...
Mvh,
Mvh,
 
hur går det med kåken , svaneholm?? Får vi se lite mera byggbilder?
Mycket intressant bygge...följer detta med nyfikenhet o spänning:)
 
Bättre sent än aldrig...
noone70: media / larm systemet är designat för detta hus men består givetvis av beprövade lösningar som kan anpassas enligt behov. Det är svårt att diskutera kostnad för denna typ av system då de ofta är just anpassade till olika hus och människor. Jag har plöjt in kablar och annat som inte syns för motsvarande ett par bättre begagnade Mercedes bilar...:P

Nu händer det en del igen, vi börjar närma oss putsning och takbeklädnad. Ytterligare en fönsterkupa, lite detaljer kring takfot och sockel sedan bör det börja likna ett hus...
Vindsplanet börjar ta form och jag räknar med att el & VA kan påbörjas i veckan som kommer. Det börjar även bli hög tid att städa och köra till återvinningen. Alternativet är annars att göra bygdens största valborgsbål...
 
  • mt 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • tf 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • A 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Huset kommer nog bli magnefikt!
Tycker "synd" om den som ska putsa fasaden med den där dekoren.....
Coolt
 
Samtliga takkupor på plats, takfoten klar och ekonomibyggnad 1 börjar nu också likna ett hus...
Mvh,
 
  • 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • A 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ja nu börjar det verkligen ta form och man ser hur det kommer att se ut när det är klart, vilket magnifikt gård det kommer bli!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.