Hoppla...
 
cecar33 skrev:
Har en bekant som under en period var svår att nå, men efter frigivningen så var det mycket lättare. X antal månader för skattebrott, officiellt arbetade han utomlands under 1år. Men nu är den anstalten ( Smälteryd ) nerlagd.
Ogillar starkt detta inlägg.
Vad har ovan påstående med bygget att göra? Smaklöst!
är man med automatik skattesmitare för att man inte gör ett inlägg och om man är skattesmitare, vad har det med bygget att göra? Tycker man mindre om bygget, då?
 
  • Gilla
anthill och 1 till
  • Laddar…
Anders D skrev:
Ogillar starkt detta inlägg.
Vad har ovan påstående med bygget att göra? Smaklöst!
är man med automatik skattesmitare för att man inte gör ett inlägg och om man är skattesmitare, vad har det med bygget att göra? Tycker man mindre om bygget, då?
w00t.gif

Oj då!

Det verkar nästan som om cecar33 råkade komma åt en öm punkt ;)

För att vända på din fråga:
Vad har ditt inlägg med bygget att göra?
Vill du agera smakdomare är det riktiga agerandet att klicka på Rapportera-knappen,
så tar moderator hand om problemet.

Efter >160 inlägg i tråden tycker jag nog att vi kan tillåta oss lite lösa tyglar.
Det här är ju ingen domstol.

OK?
 
  • Gilla
Höök och 2 till
  • Laddar…
..... och vad har ditt inlägg med bygget att göra?
Mitt inlägg var menat som att man inte skall ha roligt på andras bekostnad! Så är jag uppfostrad! Eftersom TS inte har svarat på länge, utgår jag från att det hänt något.
Modererat i andra forum och råkat ut för liknande påhopp, där TS inte varit aktiv på länge. Anledningen var att TS var avliden. Hoppas verkligen inte det i detta fallet.


Så jag har eller vill inte agera som smakråd i tråden, för där har trådskaparen själv skapat ett otroligt intresse för sitt bygge. Tycker enbart att det är synd att vi inte i forumet får den avslutning som denna tråd bör ha!


Sedan att försöker du göra dig rolig på min bekostnad men jag finns här och kan svara för mig, så nej, jag känner mig inte träffad. Sysslar förmodligen inte med mer olagligheter än någon annan i detta forum. ;) Här lämnar jag det fritt för tolkningar!


Intressant med ditt avslut KnockOnWood!
"OK!"


Menar du att det är slutdiskuterat med detta? Helt OK för min del!
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Anders D skrev:
...
Intressant med ditt avslut KnockOnWood!
"OK!"


Menar du att det är slutdiskuterat med detta? Helt OK för min del!
Jag skrev
Efter >160 inlägg i tråden tycker jag nog att vi kan tillåta oss lite lösa tyglar.
Det här är ju ingen domstol.

OK?
Jag erkänner gärna att jag var lite otydlig.
Menade att fråga om du inte tyckte att det kunde vara OK med "lite lösa tyglar".
Men du behöver naturligtvis inte hålla med :)
.
 
Tråden stannade för att det skulle bli artiklar istället av pågående byggnation.
Nu har även dessa uteblivit sedan en lång tid tillbaka och forumet verkar inte kunna få kontakt med den som startade tråden och gör byggnationen, vilket kan ses som märkligt.
Då svar saknas ger det upphov till vissa spekulationer.
 
K
cecar33 skrev:
Har en bekant som under en period var svår att nå, men efter frigivningen så var det mycket lättare. X antal månader för skattebrott, officiellt arbetade han utomlands under 1år. Men nu är den anstalten ( Smälteryd ) nerlagd.
Det var väl ett rätt osmakligt inlägg i den här tråden och jag förstår inte syftet? Är det möjligen den tråkiga och inskränkta svenska avundsjukan som ligger bakom?

/Krille
 
Krille4 skrev:
Det var väl ett rätt osmakligt inlägg...
Osmakligt?
Måste ni vara så fruktansvärt gravallvarliga och fina i kanten?
Det här är ju inte ett förhörs- eller rättegångsprotokoll.

Vad är det för fel med ett och annat anekdotiskt exempel på "hur det kan gå"?
Ingen har väl påstått att detta gäller just trådskaparen?

(Jodå, jag har jobbat inom lagvårdande myndigheter också wink.gif )
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Har för mig att TS skulle bo utomlands ett tag, vilket kan vara skäl nog till att det är svårt att få tag på honom.
 
Ja just det!

Internet, och därmed Hygga Bus, finns ju bara i Sverige :|
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Osmakligt?
Måste ni vara så fruktansvärt gravallvarliga och fina i kanten?
Det här är ju inte ett förhörs- eller rättegångsprotokoll.

Vad är det för fel med ett och annat anekdotiskt exempel på "hur det kan gå"?
Ingen har väl påstått att detta gäller just trådskaparen?

(Jodå, jag har jobbat inom lagvårdande myndigheter också [bild] )
Nu är det du som missförstår! Det är helt OK med att ha roligt i trådarna, jag skulle nog vilja att fler är det!
Oftast är inläggen precis som ett samtal mellan olika personer och därför reagerade jag på att man antydde att TS var på "semester", vilket och säkert en eller två till mer än jag, tyckte var tarvligt för vi upplevde detta inte som ett "anekdotiskt exempel".
Däremot hade det varit roligt om TS varit aktiv i tråden men inte svarat på en dag eller två. Då hade jag också skrattat!



Nu har jag förstört nog i denna tråd och hoppas att TS återkommer så vi kan få ett slut på denna"cliffhanger"
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Anders D skrev:
...


Nu har jag förstört nog i denna tråd och hoppas att TS återkommer så vi kan få ett slut på denna"cliffhanger"
Ja, det är synd att det rann ut i sanden, för "berättelsen" började väldigt bra.
Alla läsare kände sig knäckta av storslagenheten i projektet, avundsjuka och fulla av mindervärdeskomplex.

Vi vill se slutet, så vi kan börja rehabiliteringsprocessen :confused:
 
Det är underbart när man reagerar på sin egen fantasi!
Vad har jag skrivit, ja inte är det om TS det syns tydligt. Däremot har jag anonymt pekat på en bekants förehavanden och straff, om omdömet kan anses vara osmakligt överlämnar jag till var och en att själv avgöra. Men de som ondgör sig över mitt inlägg har i alla fall rätt i att det inte hör till vad TS ville förmedla men hur många av inläggen gör det.
 
Känner att det är dax för en bump i hopp om att TS ska återkomma med en lite update?!
 
Goteborg skrev:
Känner att det är dax för en bump i hopp om att TS ska återkomma med en lite update?!
Ja, nu borde i alla fall "slottet" kunna ses på satellitfoto-kartorna.
Ingen Skåning som vet eller har sett något?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.