Slingorna ska spolas igenom rejält för avluftning. Koppla en vattenslang och spola varje slinga för sig. Fast du verkar inte ha dåligt flöde direkt. Du kan, som föreslagits, sänka pumpen något om du nu har endast 2 graders Dt

Just nu säger IR-mätaren 27,5-29,5 i golvet. På soffan mäter jag 27,3, så oavsett om mätaren stämmer eller ej så verkar differensen ha minskat rätt ordentligt. Utetemperaturen är nu 11 grader. Kanske endast lite tröghet ändå?

L lordi skrev:
Slingorna ska spolas igenom rejält för avluftning. Koppla en vattenslang och spola varje slinga för sig. Fast du verkar inte ha dåligt flöde direkt. Du kan, som föreslagits, sänka pumpen något om du nu har endast 2 graders Dt
Ja spolat igenom slingorna har jag gjort, men jag har inte luftat efter igångsättning än och det kan säkert ha funnits kvar en del luft i återledningen från fördelaren som är i systemet nu.

Ja du måste vänta ett dyng eller mer innan plattan blivit varm, det är en stor Acctank, men då borde delta T varit högre om inte plattan varit genomvarm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.