4 707 läst ·
16 svar
5k läst
16 svar
400 kr för EN lampa? Helt sanslöst!
Sida 1 av 2
Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag googlade efter nya lampor till vår utebelysning.
Lampan är en Philips MasterColour CDM-T 35W/830 G12 och vi behöver 5 st.5 lampor skulle alltså bli 2.000:-!!
Kollade via prisjakt och priset sjönk till 331:- per lampa. Fortfarande alldeles för mycket. Hittade via e-bay en tysk internetbutik som ville ha EUR 13,99 + EUR 6 i frakt. Mycket bättre pris. Men vågar man köpa från okänt företag eller finns det lampbutiker/sidor i Sverige att köpa från?
Lampan är en Philips MasterColour CDM-T 35W/830 G12 och vi behöver 5 st.5 lampor skulle alltså bli 2.000:-!!
Kollade via prisjakt och priset sjönk till 331:- per lampa. Fortfarande alldeles för mycket. Hittade via e-bay en tysk internetbutik som ville ha EUR 13,99 + EUR 6 i frakt. Mycket bättre pris. Men vågar man köpa från okänt företag eller finns det lampbutiker/sidor i Sverige att köpa från?
Finns för 200 kr på lampornu.se eller liknande adress.
Här är adressen
http://www.lampornu.se/philips-mastercolour-cdm-t-35w-830-g12.html
Hittad via google, så det är allt jag vet om stället
Här är adressen
http://www.lampornu.se/philips-mastercolour-cdm-t-35w-830-g12.html
Hittad via google, så det är allt jag vet om stället
Redigerat:
Vad var det för tysk sida du hittat?
Jag behöver en och kanske snart två till mina lampor, 250W metallhalogen med E40 sockel
Har inte blivit av att man köpt p.g.a. priset...
Edit:
Aha, fler som postat medans man läst och funderat
Jag behöver en och kanske snart två till mina lampor, 250W metallhalogen med E40 sockel
Har inte blivit av att man köpt p.g.a. priset...
Edit:
Aha, fler som postat medans man läst och funderat
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Hm, det ser ju ut som om de tre översta säljarna har hyfsade omdömen. Ser ingen större orsakt till att inte köpa på ebay om det är samma lampor som du är ute efter.. Jag brukar visserligen inte handla på tyska ebay, men har gjort något hundratal affärer på ebay.co.uk utan problem.Hemmakatten skrev:
Jo, lamporna lyser fint. Speciellt bra tycker jag om det varmvita ljuset. Utebelysningar där de stoppat i en lampa med vitblått kallt sken är inte vidare snyggt. Våra lampor har suttit i sedan lyktstolparna sattes upp för några år sedan och eftersom den armaturen inte var av det billigare slaget så tänkte jag inte på själva lampkostnaden just då.Rrrrr skrev:
Värre blir det när lamporna i våra downlights börjar ta slut, Det är nog uppåt en 50 stycken och priset i butik är ca 50 kr styck.
Så denna beställning från Tyskland om 5 lampor får jag se som ett test-köp innan det beställs fler.
Använder man verkligen benämningen "lampa" till en ljuskälla. Blev inte förvånad när du skrev "lampa för 400" är väl ingenting tänkte ag. Men sen såg jag att det var en ljuskälla, då är jag med ;D
En liten slutrapport. Hämtade ljuskällorna
på posten igår. Det är exakt de som jag beställde. Tog lite tid eftersom jag var tvungen att först bli medlem på e-bay.de. Men nu är det klart och jag kommer att köpa ljuskällor till våra många downlights via e-bay också till ett (förhoppningsvis) mycket bättre pris än här i Sverige.
Det är som alltid många som tycker olika om olika saker, och frågan är vilka messerschmittar som ska bestämma vad som är rätt och felEyeball skrev:
Dock får vi väl anse SAOB som en källa till korrekt ord-bruk, och då råder ingen tvekan om att det är korrekt att kalla en ljuskälla för en lampa.
"apparat vari elektrisk energi omvandlas till ljus."