Jag har ett gammalt 4-vägsuttag som är fult och som vi vill byta till ett vitt (liknande färg som uttag från serien schneider exxact är vad vi är ute efter). Jag hittar dock inget som har samma yttermått som mitt befintliga (95x95 mm) varav min fråga är om det är standardmått på ”innanmätet” så att säga? Kan jag köpa ett uttag som har större mått än vad jag har idag och ändå tro på att det ska passa?
Jadå. Alla är typ samma storlek idag. Bara byta ut det gamla mot ett nytt.J JNN skrev:Jag har ett gammalt 4-vägsuttag som är fult och som vi vill byta till ett vitt (liknande färg som uttag från serien schneider exxact är vad vi är ute efter). Jag hittar dock inget som har samma yttermått som mitt befintliga (95x95 mm) varav min fråga är om det är standardmått på ”innanmätet” så att säga? Kan jag köpa ett uttag som har större mått än vad jag har idag och ändå tro på att det ska passa?
https://www.se.com/se/sv/product/WD...-utanpåliggande-16a-ip21-skruvanslutning-vit/
Verkar vara 116x98mm så lite större.
Jag förstår inte riktigt frågan. Tänkte du byta bara "locket" eller hela uttaget?J JNN skrev:
Innanmätet är väl en del av vägguttaget, så köper du ett nytt följer allt med.
Insåg att jag kanske var otydlig. Jag ska byta hela uttaget, att det utanpåliggande växer något gör inget men det måste ju passa i själva hålet i väggen. Därav frågan om standardmått.useless skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Där finns som sagt ingen del av uttaget inne i väggen. Där finns ett utlopp för kabel. Eller möjligen finns där en dosa bakom som uttaget inte använder. Det kan ju ha suttit ett vanligt en eller tvåvägs uttag där tidigare.
Okej tack. Så här ser det ut bakom locket. Funkar det att byta till denna?D Dilato skrev:
https://www.proffsmagasinet.se/el-b...l6gqld0cZYstBSys_apJl-v4NjvyKlOgaAt38EALw_wcB
Vill helst ha schneider exxakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser det ut när man öppnat upp, dvs inte infällt i dosan. Dock är det ju fäst i dosan med de två skruvarna, antar att dessa sitter med standardmått på alla uttag så att det funkar även med de som säljs nu med lite annorlunda yttermått än vad jag har?D Dilato skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder