Hej! Vi ska flytta till ett hus med en oinredd övervåning som har snedtak.
Här skulle vi behöva ha 4 stycken sovrum. Funderat på lite olika lösningar med dörrarna men får inte riktigt ihop det med räcket till trappen. Hur skulle ni ha gjort?
Här skulle vi behöva ha 4 stycken sovrum. Funderat på lite olika lösningar med dörrarna men får inte riktigt ihop det med räcket till trappen. Hur skulle ni ha gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan inte bli mycket till sovrum tyvärr. Har du sektionsbild?S Slanga skrev:
Det känns spontant som svårt att få till fyra sovrum på den ytan. Två rum känns rimligare. Det blir ju väldigt små rum annars.
Är ni säkra på att ni får byta de små fönstrena på ena gaveln mot större? Hur blir det med luftväxling/nödutgång annars?
Takfönster?
Kommer trappen verkligen upp nästan mitt i rummet?
Hur bred är den?
När du själv ritat upp rummen, känns storleken rimlig, går det att möblera?
Edit: hur högt är vägglivet innan snedtaket börjar och hur högt är det upp i nock?
Takfönster?
Kommer trappen verkligen upp nästan mitt i rummet?
Hur bred är den?
När du själv ritat upp rummen, känns storleken rimlig, går det att möblera?
Edit: hur högt är vägglivet innan snedtaket börjar och hur högt är det upp i nock?
Har ställt frågan om höjd, men ts har nog inte hunnit svara. Jag ser samma problem.L lillanutten skrev:
Jag har ingen höjd tyvärr. När vi var där på visning (har inte flyttat in än) så kändes det väldigt rymligt och även om det är snedtak så är det nog då man kan ha en säng på lägsta delen. Men mer mätning får ju klart ske innan vi kan bygga några väggarA AndersS skrev: