Som den något kryptiska rubriken antyder; jag skall gjuta en kantbalk för att sedan mura källarväggar på och åtgången blir ca 4 kubik betong.
Har samlat på mig inte mindre än tre betongblandare för ändamålet på 160-200 vardera liter ungefär. En är i dåligt skick och får kanske mest agera reserv ifall en ger upp.
Till min hjälp kan jag nog skrapa ihop totalt 6 man + markservice som får langa fika och dryck. Cementsäckar, gjutsand och grus kommer finnas lättillgängligt prydligt framkört. En brukskärra och två vanliga skottkärror finns också.
Efter att ha läst andra självplågartrådar i ämnet känns inte detta som något jätteproblem, men jag har ingen tidigare erfarenhet av nåt liknande projekt. Så vad tror ni, är detta görbart utan att ta livet av mig och mina vänner?
Har samlat på mig inte mindre än tre betongblandare för ändamålet på 160-200 vardera liter ungefär. En är i dåligt skick och får kanske mest agera reserv ifall en ger upp.
Till min hjälp kan jag nog skrapa ihop totalt 6 man + markservice som får langa fika och dryck. Cementsäckar, gjutsand och grus kommer finnas lättillgängligt prydligt framkört. En brukskärra och två vanliga skottkärror finns också.
Efter att ha läst andra självplågartrådar i ämnet känns inte detta som något jätteproblem, men jag har ingen tidigare erfarenhet av nåt liknande projekt. Så vad tror ni, är detta görbart utan att ta livet av mig och mina vänner?
Det gör ni enkelt. Vi var 5 man, två tombola och göt 16 m2 i ett kör. Det var visserligen jobbigt.
Vid ett annat tillfälle göt jag 2 m2 ensam, också jobbigt.
Men som du förstår är det inga problem att gjuta 4 m2 på 6 man.
Vid ett annat tillfälle göt jag 2 m2 ensam, också jobbigt.
Men som du förstår är det inga problem att gjuta 4 m2 på 6 man.
Jamen hoppsan, då var 22 pall Lecablock plötsligt förvandlade till en soutterängkällare.
Nästan av sig själv gick det också.
Nästan av sig själv gick det också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara