Jag har letat lite grann efter ett handtag till en Stanley nr 4 handhyvel för att kunna hålla den lite bekvämare när den ligger på sidan i stötlådan. Jag har inte sett något sådant handtag hittills (däremot finns det gott om ersättningar för de vanliga handtagen), är det någon annan som sett något?

Kabelgenomföring till ett skrivbord, tillsammans med fräsmall för hålet. Inget avancerat, men riktigt användbart!

• Kabelgenomföring och fräsmall för skrivbordshål på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ossian K Olsson och 6 till
  • Laddar…
Och så några målarpyramider till samma skrivbord. Skönt att gå från behov till färdiga prylar på 30 minuter

• Fyra svarta målarpyramider i plast på ett skrivbord.
    Skapa konto
  • Gilla
richardtenggren och 6 till
  • Laddar…
Fick bli en egendesignad lampa och en "snodd" taklampedesign i egen konstruktion här hemma. Allt i PETG utom lite skruv och elektroniken givetsvis

• Egendesignad taklampa i PETG med unik konstruktion, hänger från taket i ett mörkt rum och lyser starkt med geometrisk form.
    Skapa konto
  • Egendesignad lampa med perforerad lampskärm i PETG, placerad på fönsterbräda bredvid en grön växt i en metallkruka.
    Skapa konto
  • Egendesignad bordslampa med ett perforerat skärmskelett och snodd designkonstruerad i PETG, placerad på ett bord i ett hem.
    Skapa konto
  • Egendesignad taklampa i metallfärg, skapad av PETG med komplex konstruktion, liggande på ett mönstrat underlag.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Dowser4711 och 10 till
  • Laddar…
Kreativt! Hur mycket plast gick det åt till taklampan? Kan du berätta mer om ytbehandlingen av lampetten?

Ellagård Ellagård skrev:
Kreativt! Hur mycket plast gick det åt till taklampan? Kan du berätta mer om ytbehandlingen av lampetten?
Gjorde av med lite drygt 3.5 rulle 750g addnorth petg clear till taklampan.

Fönster/bordslampan som allt är printat från bas till lampskärm i svart petg är först spraymålad i koppar och mässingsfärg för att få en bas.
Sen är dom penslade med magic metal från hobbykojan som innehåller koppar och mässingspulver för att oxideringen ska funka.
Efter det är dom sprayade med hobbykojans oxid aktivator som ger en grön oxidering.
Så själva oxiden är äkta.
Sen har jag satt i en brytare i basen som aktiveras när man vrider på centrumringen.

• Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Såg nu att jag gjorde mitt inlägg i fel 3D-Skrivar tråd 😅.
Men men, får väl ligga kvar!

Utan att ha läst mer än första inlägget nu i efterhand så är väl användbara grejer i snickeri både fräsmallar, borrjiggar, förvaringar, konsoler och beslag.
Fyllt hela källaren med 3D printade upphängningar för verktyg.
Hela min modulära arbetsbänk sitter ihop med PETG hörnvinklar. Riktigt stabil när man lägger dom bärande belastningarna på övrigt material.

Ser aldrig några problem när man ska bygga/ändra något längre. Ser bara lösningar med printern.

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.