hej,
det 6e stiftet i 63A CEE-don, kan det kopplas till N eller jord? har för mig att det var så. vi måste byta don från 32A till 63A nämligen.

tob_ekl skrev:
hej,
det 6e stiftet i 63A CEE-don, kan det kopplas till N eller jord? har för mig att det var så. vi måste byta don från 32A till 63A nämligen.
5 stift menar du väl?? 3 faser, nolla och jord.

I ett CEE-don finns fem stift = L1,L2,L3,N.PE ... Sen får man bara fråga varför du måste byta don ? Mest nyfiken ^^

Jag har en svag aning i bakhuvudet om att det lilla 6:e mittstiftet har med någon styrning att göra, ev ihop med reservkraft eller elverk. Jag har däremot aldrig använt det.

Jag har samma aning som fotografen ;)

DjAlbert skrev:
I ett CEE-don finns fem stift = L1,L2,L3,N.PE
Skrev jag inte det innan??

Jaha Se där ja. Där lärde man sig något nytt, har faktisgt aldrig stött på detta.

Men då undrar jag : Vilket 32A don har det sjätte stiftet ? Såg inga på sidan som länkades till.

Men om inte TS har nån sjätte ledare i kabeln så behöver han ju inte anluta det stiftet , eller snarare kan inte. Om det nu inte är ett don som sitter fast monterat.

det är bara att skippa det sjätte stiftet, 63 och 125 A har det, men nu undrar man om han ska säkra av 63 A uttaget med 63 A säkring och ha kvar 6 kvadrat´s kabeln?

Men så kan det ju inte vara, för det blir ju lite tokiga utlösningsvillkor mm....

Knappast har det varit 16 kvadrat´s kabel till 32 A uttag.... det är trångt....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.