Tja
Har 22mm koppar i huset som jag behöver sätta ett T på för att få ut vatten till gästhuset,
Matningen till gästhuset är 32mm pem slang.
Vad skall ja ha för kopplingar? Finns det koppling från 32 pem till 22koppar eller behöver jag ta det i steg?

Rickard.
PRK har vinklar 32mm pem-22mm cu, vet inte om raka finns. Passar dom inte går det ju bra att bygga ihop lite vad som helst med gängade rördelar.

Krilleman
Är det stumt mått vid din inskärning av 32mm PEM eller kan man dra isär slangarna lite efter man har kapat?

Krilleman Krilleman skrev:
Är det stumt mått vid din inskärning av 32mm PEM eller kan man dra isär slangarna lite efter man har kapat?
Slamgen är inte kapad till rätt längd ännu, så det är inte stumt mått om det är det du menar

Krilleman
Jag ser ju nu att jag missat sakfrågan helt. :thumbdown:

Det är ju inte din 32mm PEM som måste dras isär efter kapning, det är ju ditt 22mm kopparrör!

Går det att skjuta isär kopparröret efter kapning?

Redigerat:
Jag ser ju nu att jag missat sakfrågan helt. :thumbdown:

Det är ju inte din 32mm PEM som måste dras isär efter kapning, det är ju ditt 22mm kopparrör!
Ok då fattar jag vad du menar. Jag tror att det går att dra isär lite.
Hur löser man det om det inte går då?

Går det att skjuta isär kopparröret efter kapning?

Krilleman
OK, liten glipa, men inte fullt ut. Då skulle jag gjort som följer:

Köp hem denna listan på produkter:

1st - 1942861 - 22mm T-rör mässing
2st - 1946088 - 22mm dubbelmutter mässing
1st - 1947013 - 22mm koppling "lången".
1st - 8547078 - 22mm fullflödesventil kort spindel, (lång spindel finns också).

Med detta grundkit så skulle jag ha börjat med inskärningen, montera ihop T-rör med "lången" så du vet kap-måttet på ditt befintliga 22mm rör. Anslut allt och dra dit 22mm kulan med dubbelmuttern.

Dubbelmutter ersätter mutter+klämring på valfri anslutning av samma dimension. Du slipper ha en snutt kopparrör mellan kopplingarna. Ytterligare en fördel att använda Vatette! (y)

När du kommit så här långt så behöver du en snutt 22mm rör och en 35mm koppling, detta bygger en del från vägg.

Hur mycket plats har du mellan ditt befintliga 22mm rör och väggen detta sitter på?

@WorxHakan ?

• Gilla
WorxHakan
  • Laddar…
OK, liten glipa, men inte fullt ut. Då skulle jag gjort som följer:

Köp hem denna listan på produkter:

1st - 1942861 - 22mm T-rör mässing
2st - 1946088 - 22mm dubbelmutter mässing
1st - 1947013 - 22mm koppling "lången".
1st - 8547078 - 22mm fullflödesventil kort spindel, (lång spindel finns också).

Med detta grundkit så skulle jag ha börjat med inskärningen, montera ihop T-rör med "lången" så du vet kap-måttet på ditt befintliga 22mm rör. Anslut allt och dra dit 22mm kulan med dubbelmuttern.

Dubbelmutter ersätter mutter+klämring på valfri anslutning av samma dimension. Du slipper ha en snutt kopparrör mellan kopplingarna. Ytterligare en fördel att använda Vatette! (y)

När du kommit så här långt så behöver du en snutt 22mm rör och en 35mm koppling, detta bygger en del från vägg.

Hur mycket plats har du mellan ditt befintliga 22mm rör och väggen detta sitter på?

@WorxHakan ?
Lägger bild som säger mer än tusen ord
Kopplingen lången antar jag är nödvändig då det är stumt där Tet skall in?

• Mätning av rörets längd i en byggkonstruktion med tumstock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.