Hej fick lapp hem om att mitt bo lån ska förlängas då bindnings tiden gått ut så tänkte ändra ifrån bundet som jag hade innan till rörligt men det fanns inte med på lappen att kryssa i. Fanns 3 månader och sen allt ifrån 1 år till 10 år så är rörlig samma som 3 månaders?

ska man då i så fall behöva fylla i lappar var tredje månad?

har Länsförsäkringar bank

Rörlig ränta finns mig veterligen inte längre utan det är 3-månaders som ersatt detta, sen förlängs detta automatiskt var 3e månad. Så fungerar det för oss iaf.

Åker man på ränteskillnadsersättning på 3-månaders lån? Om man säger upp i förtid, alltså-

Okej så om man sen vill binda igen så får man bara säga till banken då om det nu inte kommer hem förlängnings lappar som det gjorde nu då jag haft bundet i ett år

Hemmakatten
Nej, rörlig ränta finns nog inte för nya lån. Vi har dock ett lån sen några år tillbaka som är helt rörligt.

-MH- skrev:
Åker man på ränteskillnadsersättning på 3-månaders lån? Om man säger upp i förtid, alltså-
Som jag förstått det så sätts räntan var 3:e månad, men man kan avbryta lånet när som helst. Jag talade med en säljare hos Bättre Bolån, och han sa att man redan efter två dagar som kund där kunde välja att gå någon annanstans om man ville. Eller egentligen ännu tidigare, men det kanske inte är praktiskt möjligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.