10 695 läst ·
35 svar
11k läst
35 svar
3 år - nu negativt besked. Överklaga?
Jag bifogar bild på vad en expert kom fram till, dvs första gången. Det som föranledde att han rev ner allting första gången.A atomlab skrev:Om så är fallet så skulle ju yrkesmannen påpekat det alt. Vägra göra jobbet eller låtit dig skriva på ett papper att han inte behöver ta något ansvar. Verkar ju puckat att spruta slutet, öppet, slutet med all rengörning och kylning utav maskiner det innebär.
Vad var det för fel han gjorde från förra början som gjorde ett han godkände att riva ner allt?
Du ser Bakgrund och Åtgärdsplan.
I samma mailtråd frågar jag om entreprenören har godkänt åtgärdsplanen.
"mellanhanden" vidarebef då ett svar ifrån entreprenören.
Räcker detta som skriftlig överenskommelse, dvs ett starkt bevis på att det vi överenskommit de facto är stängda celler (eftersom ursprungsöverenskommelsen är stängda celler)?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Notera "Efter gammal isolering är borttagen så utförs det enligt den ursprungliga överenskommelsen mellan kund och entreprenör" DVS stängda celler!L Lunda123 skrev:Jag bifogar bild på vad en expert kom fram till, dvs första gången. Det som föranledde att han rev ner allting första gången.
Du ser Bakgrund och Åtgärdsplan.
I samma mailtråd frågar jag om entreprenören har godkänt åtgärdsplanen.
"mellanhanden" vidarebef då ett svar ifrån entreprenören.
Räcker detta som skriftlig överenskommelse, dvs ett starkt bevis på att det vi överenskommit de facto är stängda celler (eftersom ursprungsöverenskommelsen är stängda celler)?
[bild]
[bild]
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 140 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 140 inlägg
Du ska inte ha kontakt med försäkringsbolaget alls om du har anlitat en advokat. Risken är stor att du förstör din egen talan. Prata med din advokat om detta.L Lunda123 skrev:Tack för era svar. Jag har redan gått emot företaget, och det var då hans försäkringsbolag kontaktade mig, och på den vägen är vi. Min advokat har dock redan börjat skriva stämningsansökan eftersom försäkringsbolagets beslut inte var tillfredsställande.
Jag kommer dock fortsätta fightas med försäkringsbolaget på egen hand, parallelt.
L Lunda123 skrev:
Det tycker jag borde vara självklart i detta fall om du har ett avtal med slutna celler men fick öppna. Slutna celler har ju bättre isolervärden än öppna så även där är ju en aspekt i brutet avtal.
Verkar vara en inte så erfaren sprutare. Han som isolerade mitt hus fyllde halva facket. Gick till nästa och sedan tillbaka.
Det han säger är att vi muntligt kommit överens om öppna celler.A atomlab skrev:Det tycker jag borde vara självklart i detta fall om du har ett avtal med slutna celler men fick öppna. Slutna celler har ju bättre isolervärden än öppna så även där är ju en aspekt i brutet avtal.
Verkar vara en inte så erfaren sprutare. Han som isolerade mitt hus fyllde halva facket. Gick till nästa och sedan tillbaka.
Han slog flera fula hål i taket vid borttagning. Därför gick jag med på en av honom "bättre och mer korrekt lösning" som enligt honom skulle vara "Stängda celler > Öppna celler (ett par cm) > Stängda celler.
Som ljudisolering.
Jag sa OK till det, men fick sedan bara öppna celler.
Dvs ord mot ord, så hoppas det skriftliga ska väga tungt i detta.
Om det som skrivits är sant så är det garanterat 100-0. Hade det varit en AB04 eller ABT06 så är det något helt annat. Konsumenten har idag ett starkt skydd.Düsseldorff skrev:
Varför skulle du accepterat det när slutna celler är bättre och dyrare? Hur tjockt lager hade du beställt?L Lunda123 skrev:Det han säger är att vi muntligt kommit överens om öppna celler.
Han slog flera fula hål i taket vid borttagning. Därför gick jag med på en av honom "bättre och mer korrekt lösning" som enligt honom skulle vara "Stängda celler > Öppna celler (ett par cm) > Stängda celler.
Som ljudisolering.
Jag sa OK till det, men fick sedan bara öppna celler.
Dvs ord mot ord, så hoppas det skriftliga ska väga tungt i detta.
Enligt honom för att det ger ett "ljuddämpande skydd".A atomlab skrev:
Jag har förklarat för försäkringsbolaget att man inte kan säga att detta är en "kompensation" eftersom det är sämre på alla möjliga sätt.
Jag skulle aldrig godkänt något sådant.
Jag hoppas som sagt att det skriftliga email avtalet bifogat ovan skall gälla i detta ärende.
Jag ringde, fick offert på tele och sedan faktura när jobbet var klart.A atomlab skrev:
Självklart förstår jag nu i efterhand att jag bör ha skrivit ett avtal osv.
Lätt att vara efterklok.