Hej!

Jag har 10,5cm (bredden mellan två stående reglar) till förfogande att montera 3st aparatdosor (skall alltså använda samma ram).

Vart hittar jag dosor som fixar detta?

Dessa kanske funkar?
AU5-5_W1.jpg

Fabrikat är Ensto, kommer inte ihåg modellnamnet tyvärr.
Utgångarna är konstruerade så att man ska kunna slå bort dom, så att man kan sätta på höjden.

Alla dosor går att bygga ihop, men Eljo VP-2 är väldigt bra dosor som är väldigt lätta att bygga ihop och fästa i väggen.

Du finner dem lättast på internet (t.ex. elbutik.se), annars så finns de hos elgrossister och möjligtvis hos din lokala elfirma.

//Patrik

Även på höjden? De jag har tittat på verkar det inte gå på.. ska ta en sväng till classes och titta.

VP2 är en dröm att använda. Horisontalt eller vertikalt. Man skär helt enkelt bort en lucka och sätter dit en profil som håller ihop dosorna. Har gått igenom ett hundratal sådana i 1, 2, 3 och 5 rams-montering (Gira Esprit) under renovationen.

P
Säger samma sak VP-2 är super dosor. Dom går att montera många i rad. Det finns ett kopplingsstycke(71mm) man använder för ansluta två dosor. Tror 5 var det vi satte som max. Det finns inte större ramar för knapparna

Sen är dom också gjorda för enkel och dubbelgips dosa i ett. Man skruvar helt enkelt ut en insats. Man kan även bestycka dom med trippelstos varav två är 16/20mm stossar och även två extra utgångar på sidorna så dom går använda som kopplingsdosor.

Nackdel? Dom är dyra

TheStills skrev:
Säger samma sak VP-2 är super dosor. Dom går att montera många i rad. Det finns ett kopplingsstycke(71mm) man använder för ansluta två dosor. Tror 5 var det vi satte som max. Det finns inte större ramar för knapparna

Sen är dom också gjorda för enkel och dubbelgips dosa i ett. Man skruvar helt enkelt ut en insats. Man kan även bestycka dom med trippelstos varav två är 16/20mm stossar och även två extra utgångar på sidorna så dom går använda som kopplingsdosor.

Nackdel? Dom är dyra
De finns även för trippelgips (eller motsvarande tjocklek med andra material). :)

//Patrik

tackar.. beställt och klart :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.