Ska bygga samman två lägenheter. Den totala ytan blir ca 90kvm. Det kan antingen bli en fyrarummare och då blir de två xtrarummen om ca 6kvm vardera, eller så slår vi ihop de båda och får en trea med ett xtrarum om ca 12kvm...

Vi väger fram och tillbaka om datarum o barnrum o hej å hå... :-/

Säg vad tror ni??

Låter som om det vettiga är att göra en trea av det hela.

6 kvm är ok för ett litet kontor men inte som ett sovrum och vill ni ha ett barnrum så.....

Håller med mats-o!

Även jag håller med mats_o .... 6 kvm får man inte plats mycket på om man vill ha ett barnrum. Vi har idag ett litet arbetsrum på 6 kvm, och där skulle ett barn inte få mycket plats att leka på.

Tanken är att det ena ska bli ett datarum och det andra lilla rummet har vi för tillfället inget syfte för.. Tanken är väl dock att vi ska kunna bo här med åtminstone ett barn. Om vi gör det till en trea får vi lov att ha ev kommande bebis o dator i samma rum.. Det känns inte helt bra. Eller?

Vi har inga barn idag men i nyköpta lägenheten tagit höjd för att kunna använda arbetsrummet som ev framtida barnrum på 12 kvm. Jag har ju ingen egen erfarenhet än men vad jag hör av andra så vill man ju gärna också få plats med skötbord, klädbyrå och liknande förutom själva barnsängen. Det är sällan som skötbord får plats i badrummet i en lägenhet.

Viss leveranstid för bebisar som också är en gåva och inte alla som kan få även om man försöker beställa om vi säger så..... Så varför inte börja med ett större rum på 12 men förbered så att det senare går att dela av till kanske 4,5 och 7,5 kvm eller något liknande om det går i framtiden. mellanväggar är lätt att slå upp rill en mycket låg kostnad. Att däremot dra om el mm är betydligt dyrare och besvärligare.

Fundera på vad ni verkligen behöver i ett datarum och fundera sen på om det inte kan lösas med tex en dubbelgarderob i ett annat rum istället

Tack så jättemycket för alla åsikter! :) Detta tål att tänkas på, för som skogstomten så klokt påpekade så kan det ju vara väldigt smidigt att faktiskt sätta upp en vägg om det skulle behövas...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.