2 954 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
2m mellan garage och hus?
Visst kan jag det
Det jag sa var dels bra jobbat och sen var det ett konstaterande om att man ska ha breda takfötter. Jag har det inte vid groventren och otaliga är dew gånge när man har fumlat med nyckeln och regnet får in en femetta i nackgropen
Det jag sa var dels bra jobbat och sen var det ett konstaterande om att man ska ha breda takfötter. Jag har det inte vid groventren och otaliga är dew gånge när man har fumlat med nyckeln och regnet får in en femetta i nackgropen
Vi hade från början 2 sen ökade vi på ritningen till 2,5 och sen när man väl började placera ut grunden så kom vi överrens om att öka till 3 på försäljarens inrådan. merter mellan kanten på grunderna innebär i praktiken kanske 2,6 mellan husväggarna och ca 2 meter mellan taken där det är som smalast. Känns bra att kunna backa in släpet med båten som är 2,2m med lite marginal på sidorna.
Sen beslöt vi att ha altan på två sidor eftersom vi då kunde acceptera att huset kom lite närmare grannen på motsvarande sidan. Så idag är vi mycket glada att vi la 3 m mellan grunderna på hus och garage.
Sen beslöt vi att ha altan på två sidor eftersom vi då kunde acceptera att huset kom lite närmare grannen på motsvarande sidan. Så idag är vi mycket glada att vi la 3 m mellan grunderna på hus och garage.
;D Det gör inget du fick ju med det som var mest vesentligt i citatetInger.P. skrev:
Lite avis på erat väder här hos oss pågår full höst så det jag har kvar att måla får bli nästa år
Gratulerar! Ser att du blivit moderator det är du väl förtjänad med alla bra tips och ideer du haft & har här på forumet.. Ps rolig e du åxo
OM det stämmer vad stadsarkitekten sa till mig: fönster ska vara brandklassade, dörrarna behövde inte vara det.
Detta om avståndet understeg 3 meter.
Det stämmer inte!
http://www.boverket.se/upload/publi...ets byggregler/bbr12/Avsnitt_5_Brandskydd.pdf
Enligt BBR skall det vara minst 8 meter mellan småhus och 4 meter mellan småhus och garage, understiger man detta avstånd skall vägg, fönster och dörr klassas i minst EI30.
Detta om avståndet understeg 3 meter.
Det stämmer inte!
http://www.boverket.se/upload/publi...ets byggregler/bbr12/Avsnitt_5_Brandskydd.pdf
Enligt BBR skall det vara minst 8 meter mellan småhus och 4 meter mellan småhus och garage, understiger man detta avstånd skall vägg, fönster och dörr klassas i minst EI30.
Klicka här för att svara