Hej!
Jag har en utanpåliggande dubbelbrytare i hallen, en går till hall-lampan och en till ute-lampan.

Jag vill att ute-lampan ska lysa 5-10-15 min (behöver ej vara ställbart, tar vad som är tillgängligt).

Detta tänkte jag lösa med en fjäder på brytaren och ett litet relä man kan ha i samlingsdosan där tändtråden går igenom.. Detta skulle då få ström från tändtråden 24/7 men bara tändas några minuter när det "startas om" så att säga. (När man trycker på brytaren får den ingen ström och när den fjädrar tillbaka får den ström igen och ska då ha stängts av för att nu starta igen och vara igång några minuter..

Finns det ett relä som kan lösa detta?

Tack för svar!

//Juulis
 
Just det. Trappautomat är det ju det heter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.