Renoveringsnovis
· Kronoberg
· 61 inlägg
Jag har ett eluttag utanför garaget som jag skulle börja använda.
Givetvis fungerar det inte. Det verkar ge lite effekt om jag förstår rätt på min multimeter - ca 23 volt.
Jag jämför med ett annat som fungerar och det visar 230 med samma inställning.
Det jag tycker ser konstigt ut är att en del av lamporna i taket går på samma ledning som sedan fortsätter till eluttaget som är ute.
Ja jag har haft det tänt och provat med det är ingen skillnad..
Jag var beredd att ringa elektrikern på måndag men när jag ska slå på säkringen igen så ser jag något som liknar en timer.
Den står på off och jag ställer den på on och tänker att jag löst det men icke.
Någon som kan ge något inspel innan jag ringer elektrikern?
Givetvis fungerar det inte. Det verkar ge lite effekt om jag förstår rätt på min multimeter - ca 23 volt.
Jag jämför med ett annat som fungerar och det visar 230 med samma inställning.
Det jag tycker ser konstigt ut är att en del av lamporna i taket går på samma ledning som sedan fortsätter till eluttaget som är ute.
Ja jag har haft det tänt och provat med det är ingen skillnad..
Jag var beredd att ringa elektrikern på måndag men när jag ska slå på säkringen igen så ser jag något som liknar en timer.
Den står på off och jag ställer den på on och tänker att jag löst det men icke.
Någon som kan ge något inspel innan jag ringer elektrikern?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Uttaget går nog via det där som ser ut som ett tidur. Kanske fick du inte igång det ordentligt? Har du kollat att du har alla faser fram. Det verkar ju sitta en 3fas-kontaktor där som styr något också.
Jag gissar att tiduret styr kontaktorn till höger. Den borde klicka och ändra läge till en röd/annan färg fyrkant nere i högra hörnet när den släpper igenom ström. Om den nu alls har något med uttaget att göra.
Jag gissar att tiduret styr kontaktorn till höger. Den borde klicka och ändra läge till en röd/annan färg fyrkant nere i högra hörnet när den släpper igenom ström. Om den nu alls har något med uttaget att göra.
Renoveringsnovis
· Kronoberg
· 61 inlägg
Jag kan mixtra lite till med den men det ser ut som man kunde schemalägga lite och så men det var ganska tydligt med on/off så jag kikade inte mycket mer på det.A avh67f skrev:
Hur kollar jag så jag har alla faser fram? Mäter mellan alla 3 kablarna i uttaget så ska jag få respons?
Ja jag har några 3-fas uttag i garaget.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden




