74 274 läst ·
638 svar
74k läst
638 svar
2211 kr för att byta huvudsäkring?
Jag jobbar redan på en konkurrensutsatt marknad och arbetsuppgifterna har anpassats utifrån det.P Putte 9497 skrev:
Här har vi problemet med elektrikerna som uppenbarligen i vissa fall inte klarar av att konkurrera med kompetens utan låter lobbyorganisationer verka för konkurrenshämmande regler.
Jag har tyvärr sett många exempel på fördärvade hus där personer har resonerat som du.R Ring skrev:
Senaste exemplet är ett mycket vackert gammalt stadspalats helt fördärvat i en budgetrenovering som säkert var i din prisklass.
Lyckligtvis så köptes fastigheten av en lastbilsdirektör som väljer att återställa fastigheten till originalskick.
Du är nog väldigt naiv om du tror att den billigaste rumänen vet något om tex svensk jugend.
Vad har detta med vårt kulturarv att göra?E Eloffen skrev:Jag har tyvärr sett många exempel på fördärvade hus där personer har resonerat som du.
Senaste exemplet är ett mycket vackert gammalt stadspalats helt fördärvat i en budgetrenovering som säkert var i din prisklass.
Lyckligtvis så köptes fastigheten av en lastbilsdirektör som väljer att återställa fastigheten till originalskick.
Du är nog väldigt naiv om du tror att den billigaste rumänen vet något om tex svensk jugend.
Billigt behöver det inte vara. Rätt pris för rätt kompetens skall det vara. Det innebär en fri konkurrens på samma villkor. Det har vi ännu inte på detta område.E Eloffen skrev:
Konstigt att du (precis som jag) köper till exempel kläder och elektronik från låglönekänder, besöker läkare från andra EU länder men du accepterar inte att elektriker skall konkurrensutsättas på samma sätt.
Logiken för mig säger att fri rörlighet skall gälla allt eller inget.
Mina kläder köper jag från en skräddare i Bergen, tygerna är gjorda i Italien och Storbritannien.R Ring skrev:Billigt behöver det inte vara. Rätt pris för rätt kompetens skall det vara. Det innebär en fri konkurrens på samma villkor. Det har vi ännu inte på detta område.
Konstigt att du (precis som jag) köper till exempel kläder och elektronik från låglönekänder, besöker läkare från andra EU länder men du accepterar inte att elektriker skall konkurrensutsättas på samma sätt.
Logiken för mig säger att fri rörlighet skall gälla allt eller inget.
Visst har jag besökt läkare från med ursprung på kontinenten men dom har samma lön som dom svenska läkarna på vårdcentralen.
När jag köper elektronik så försöker jag att hitta produkter har nyutvecklade komponenter, detta innebär oftast att dom är tillverkade i Japan, Korea eller Taiwan. En aning dyrare men då jag använder dom under väldigt lång tid så blir det ganska bra ändå.
Så utanför Sverige. Se hur det gick för den svenska textilindustrin, den försvann på grund av svikare som dig! Och tänk på Ericssons fabriker, tusentals anställda fick sparken på grund av dig och dina gelikar!!!E Eloffen skrev:Mina kläder köper jag från en skräddare i Bergen, tygerna är gjorda i Italien och Norge.
Visst har jag besökt läkare från med ursprung på kontinenten men dom har samma lön som dom svenska läkarna på vårdcentralen.
När jag köper elektronik så försöker jag att hitta produkter har nyutvecklade komponenter, detta innebär oftast att dom är tillverkade i Japan, Korea eller Taiwan. En aning dyrare men då jag använder dom under väldigt lång tid så blir det ganska bra ändå.
Varför köper du inte Svenska varor?
Du hade rätt, sjukpension finns. Men stor skärpning. Skäms du inte att ta till argument som faktiskt kan såra de som behöver denna typ av ersättning. Jag anser att man skall visa sona medmänniskor empati och respekt oavsett vilken situation de befinner sig i.P Putte 9497 skrev:
Skäms på dig, använd sakliga argument och om de inte räcker är du tyst!