R Ring skrev:
Efter att ha anlitat elektriker i Italien så vet även jag lite om kostnadsläget.
Du blev lurad helt enkelt. Lätt hänt om man saknar erfarenhet och kritiskt tänkande. Ta in hjälp nästa gång så går det bättre skall du se.
Beror ju på att du anlitade elektriker från bangladech

P Putte 9497 skrev:
Och där blir han stormrik på sjukpensionen
Helt off tipic men finns ens sjukpension 2024?

P Putte 9497 skrev:
Beror ju på att du anlitade elektriker från bangladech
Bangladesh menar du?

R Ring skrev:
Helt off tipic men finns ens sjukpension 2024?
Ingen aning men du borde veta

R Ring skrev:
Bangladesh menar du?
Redan planer på att flytta dit?

P Putte 9497 skrev:
Då blir ju din lön halverad med då även den EU anpassas😂
Jag jobbar redan på en konkurrensutsatt marknad och arbetsuppgifterna har anpassats utifrån det.
Här har vi problemet med elektrikerna som uppenbarligen i vissa fall inte klarar av att konkurrera med kompetens utan låter lobbyorganisationer verka för konkurrenshämmande regler.

R Ring skrev:
Så elektrikerna som du har att göra med kan inte lära sig nya saker?
Jag har tyvärr sett många exempel på fördärvade hus där personer har resonerat som du.
Senaste exemplet är ett mycket vackert gammalt stadspalats helt fördärvat i en budgetrenovering som säkert var i din prisklass.
Lyckligtvis så köptes fastigheten av en lastbilsdirektör som väljer att återställa fastigheten till originalskick.
Du är nog väldigt naiv om du tror att den billigaste rumänen vet något om tex svensk jugend.

R Ring skrev:
Bangladesh menar du?
Naturligtvis, annars så är även Pakistan billigt.

E Eloffen skrev:
Jag har tyvärr sett många exempel på fördärvade hus där personer har resonerat som du.
Senaste exemplet är ett mycket vackert gammalt stadspalats helt fördärvat i en budgetrenovering som säkert var i din prisklass.
Lyckligtvis så köptes fastigheten av en lastbilsdirektör som väljer att återställa fastigheten till originalskick.
Du är nog väldigt naiv om du tror att den billigaste rumänen vet något om tex svensk jugend.
Vad har detta med vårt kulturarv att göra?

R Ring skrev:
Vad har detta med vårt kulturarv att göra?
En hel del.
Skiter väl du i, billigt ska det vara.

E Eloffen skrev:
En hel del.
Skiter väl du i, billigt ska det
Billigt behöver det inte vara. Rätt pris för rätt kompetens skall det vara. Det innebär en fri konkurrens på samma villkor. Det har vi ännu inte på detta område.
Konstigt att du (precis som jag) köper till exempel kläder och elektronik från låglönekänder, besöker läkare från andra EU länder men du accepterar inte att elektriker skall konkurrensutsättas på samma sätt.
Logiken för mig säger att fri rörlighet skall gälla allt eller inget.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
R Ring skrev:
Billigt behöver det inte vara. Rätt pris för rätt kompetens skall det vara. Det innebär en fri konkurrens på samma villkor. Det har vi ännu inte på detta område.
Konstigt att du (precis som jag) köper till exempel kläder och elektronik från låglönekänder, besöker läkare från andra EU länder men du accepterar inte att elektriker skall konkurrensutsättas på samma sätt.
Logiken för mig säger att fri rörlighet skall gälla allt eller inget.
Mina kläder köper jag från en skräddare i Bergen, tygerna är gjorda i Italien och Storbritannien.
Visst har jag besökt läkare från med ursprung på kontinenten men dom har samma lön som dom svenska läkarna på vårdcentralen.
När jag köper elektronik så försöker jag att hitta produkter har nyutvecklade komponenter, detta innebär oftast att dom är tillverkade i Japan, Korea eller Taiwan. En aning dyrare men då jag använder dom under väldigt lång tid så blir det ganska bra ändå.

E Eloffen skrev:
Mina kläder köper jag från en skräddare i Bergen, tygerna är gjorda i Italien och Norge.
Visst har jag besökt läkare från med ursprung på kontinenten men dom har samma lön som dom svenska läkarna på vårdcentralen.
När jag köper elektronik så försöker jag att hitta produkter har nyutvecklade komponenter, detta innebär oftast att dom är tillverkade i Japan, Korea eller Taiwan. En aning dyrare men då jag använder dom under väldigt lång tid så blir det ganska bra ändå.
Så utanför Sverige. Se hur det gick för den svenska textilindustrin, den försvann på grund av svikare som dig! Och tänk på Ericssons fabriker, tusentals anställda fick sparken på grund av dig och dina gelikar!!!
Varför köper du inte Svenska varor?

P Putte 9497 skrev:
Redan planer på att flytta dit?
Nej jobbar inom en del av den svenska industrin som klarar av utländsk konkurrens på grund av hög kompetens och hög effektivitet. Men din verksamhet måste skyddas?

P Putte 9497 skrev:
Ingen aning men du borde veta
Du hade rätt, sjukpension finns. Men stor skärpning. Skäms du inte att ta till argument som faktiskt kan såra de som behöver denna typ av ersättning. Jag anser att man skall visa sona medmänniskor empati och respekt oavsett vilken situation de befinner sig i.
Skäms på dig, använd sakliga argument och om de inte räcker är du tyst!

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.