Hej!
Har köpt vatette förminskningsset 22>15 till min klämringskoppling. Men vad jag förstått det så ska den sitta så här? Dvs. man ska inte använda någon klämring? Är lite osäker så jag frågar först!
En fråga till, är det samma åtdragning som vanligt när det är förminskningsset? Dvs. 1 1/4 varv efter handåtdragning?
Har köpt vatette förminskningsset 22>15 till min klämringskoppling. Men vad jag förstått det så ska den sitta så här? Dvs. man ska inte använda någon klämring? Är lite osäker så jag frågar först!
En fråga till, är det samma åtdragning som vanligt när det är förminskningsset? Dvs. 1 1/4 varv efter handåtdragning?
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 inlägg
jo det är rätt, de där nyper i midjan där du har konan så att säga på utsidan. Då komprimeras den en aning där.
Jag brukar dra lagom.......nåt annat vet jag inte.
Jag brukar dra lagom.......nåt annat vet jag inte.
Klämringen kastar du.
Följ monteringsanvisningen! "Lagom" är fel!
http://www.vatette.se/fileadmin/upl...ringsanvisningar/633257_klamringskoppling.pdf
Följ monteringsanvisningen! "Lagom" är fel!
http://www.vatette.se/fileadmin/upl...ringsanvisningar/633257_klamringskoppling.pdf
Klicka här för att svara


