Det ser sjukt välarbetat ut. Du har alldeles för mycket energi, känns som om du får alla oss andra att framstå i dålig dager. ;)

Vad blir nästa projekt när din alphydda är klar? Ett garage i exakt samma stil som ditt fritidshus till den där röda traktorn du envisas med att åka runt i? :D Eller blir det full-size lösvirkehus helt hembyggt med hjälp av ett par polare?

Grymt imponerande... Det känns som om det är det enda jag skriver här, men på riktigt; jag är överväldigad med vilken energi och vilja du har.

Wow.. tack så jättemycket! Det var nog det finaste någon har skrivit i denna här tråden :blushing: För jag sliter verkligen.

/C

Kanon bra jobbat och väldigt charmig pall! d^_^b
Angående din fråga så är min personliga åsikt att ju fler bilder dessto bättre! :cool:

AXS
Jag håller helt med whork! Det här är en av de få trådar jag prenumererar på.

Och jag gillar många bilder jag med!

Houston, we have a problem.

Golven måste slipas och maskinuthyrarna i närheten hade bara stora slipmaskiner att tillgå den närmsta veckan. Dessutom behöver jag ett elverk på 6,5kw.... det skulle ta dem ett par dagar att få in. So it may be, nu måste jag finna en annan lösning.

Jag är nämligen ledig en vecka från och med idag. Det är dessutom bara 25kvm som ska slipas. Däremot så är det en del tuffa hack i golven... hur som funderar jag på att köpa en bandslip och någon form av planslip. Har ett multiverktyg till hörnen redan..

Lite nervig är man ju.. gillar inte att gå med bandslipar.

Som vanligt bjuder väl inte ekonomin på några överraskningar denna månad heller.. så någon miljonbudget har jag inte med att göra.

Jag kikade lite snabbt under morgonen på denna (spyr på BD vanligtvis...)
Bandhastighet: 250 m/min. Slipyta: 75x160 mm. Slipbandsstorlek: 75x533 mm. Effekt: 600 W. 230 V. Vikt: 5,7 kg. 949:-
010086b-jpg.jpg

Och denna....

Oscilleringsrörelse: 1,6 mm. Slipyta: 90x185 mm. Varvtal: 12000 v/min. Effekt: 180 W. 230 V. Vikt: 1,5 kg. 399:-
000221-jpg.jpg

Vad tror ni, fixar jag mitt golv med lite j*vlar anamma? Svara gärna lite snabbt då jag bara är någon timme ifrån att shoppa loss...

/Christian

AXS
Av de två, den första helt klart! Eller en med snurrande skiva.
Men finns det inga andra mindre att hyra? Bauhaus?

Tror det kommer blir sjukt jobbigt med en sån liten.

Chrissofsweden skrev:
Vad tror ni, fixar jag mitt golv med lite j*vlar anamma? Svara gärna lite snabbt då jag bara är någon timme ifrån att shoppa loss...
/Christian
Jag har slipat ett par golv med en stor golvslip, och det har varit rätt plana och fina golv från början, men det har ändå tagit en liten stund,
BD-bandslipen är riktigt trevlig, jag har en sådan själv och den avverkar rätt bra, men jag hade aldrig gett mig på att försöka slipa 25m2 med den.

Om jag hade varit du så hade jag hellre lagt den extra tiden på att köra några mil till nästa ställe som hyr ut maskiner.

Jag blev tvungen att starta en tråd i verktygs tråden gällande mitt besvär för att reda ut det hela.. jag citerar mitt svar därifrån:

"Det är ett helt nytt och obehandlat furugolv. Tyvärr råkade vi göra lite fula hack i golvet när vi satte in fönster. Efter det struntade jag helt i golvet och tänkte att jag senare fick slipa om det. Nu står jag här med svansen mellan benen, fin stuga och ett fult golv.

Btw.. köpte båda maskinerna idag. Kom ihåg att jag har tålamod, tid och bra knäskydd
:) Vi får helt enkelt se hur det går. Annars har jag två nya häftiga maskiner att glädjas åt, ett fult golv och en hyrmaskin under semestern ;) "

Hälsningar
Christian

Lycka till!

Hahahaha tack! d^_^b

Känns ju inte sådär dölovande ut :P Kände mig lagomt desperat då jag inte ville göra detta på semestern!

/G

;)

Bara att hyra en golvslip så drar du av de där 25 kvm på en dag. Snabbt och enkelt gjort!

25 m2??
Då hade jag definitivt hyrt en riktig golvslip. Att harva runt med dom där leksakerna leder bara till svordomar och dålig mage. :wow:;) Nån måtta får det vara på arbetsinsatsen...

Har inte kommenterat här tidigare, så jag måste också passa på att ge Ett Stort Grattis till ett Jättefint Bygge. d^_^b

Jag kan ju säga att jag redan nu har lite ågren :( Det får ta hela veckan om det är så.. bara jag slipper detta på semestern. Den är verkligen värdefull för mig i år.. det är nämligen min första och jag behöver verkligen den.

Men kom ihåg att golvet är nytt, mestadels skitigt och hacken som är har jag bestämt mig för att acceptera tills vidare. Så det handlar mer eller mindre om att bara slipa upp ytan. Kanske att jag orkar göra om det någon gång när jag har en massa pengar och tid över. Jag tolererar självklart inte vilket hafsjobb som helst.. bra ska det bli. Men finns det en del märken kvar så må det då vara så. Tror inte jag kommer tänka på dessa ändå... dom ligger ändå rätt strategiskt bra.

Usch... nu måste jag försöka sova.... igen.... sånt här tär på en. Skiftgång och huvudbry är inte bra när man försöker vända tillbaka dygnet efter nattskift.

03:08,
Christian

Hack och djupare märken i furu kan man ibland "trolla" bort genom att fylla dem med vatten och låta det ligga ett dygn, detta får träet att svälla tillbaka till sin ursprungliga form, ett hack är egentligen bara komprimerat trä om man inte slagit av något. Bra att göra det nu när du inte har ytbehandlingen på och ändå är igång och slipar.

Helioz skrev:
Hack och djupare märken i furu kan man ibland "trolla" bort genom att fylla dem med vatten och låta det ligga ett dygn, detta får träet att svälla tillbaka till sin ursprungliga form, ett hack är egentligen bara komprimerat trä om man inte slagit av något. Bra att göra det nu när du inte har ytbehandlingen på och ändå är igång och slipar.
Tack för tipset! Det skall jag prova :) Tyvärr sket sig min dygnsrytm... så jag är på till stugan om en timme..

/C

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.