Hej, ska lägga 100x100mm klinker i duschhörna , brunner ligger 450 fr hörnen och då blir jag frågande.... Ska jag behöva dela 100 plattorna så det blir 350mm fram till 200mm brunnssilen eller ska jag byta till en 300x300 sil? Hur skulle ni göra ??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Hade också flyttat slukristen så man minimerar skurna plattor runt brunnen i den mån det går men att du får halva plattor mot vägg är inget konstigt.
Är väggarna minsta lilla sneda så är det farligt at utgå med hela plattor då det kan sluta med att du får en bred fog någonstans där det skevar.
300mm slukrist tycker jag bara borde bli skitfult...
Är väggarna minsta lilla sneda så är det farligt at utgå med hela plattor då det kan sluta med att du får en bred fog någonstans där det skevar.
300mm slukrist tycker jag bara borde bli skitfult...
Just den där tile insert ska jag/vi ha i duschen.
Tydligen sätter man ner den _i_ golvbrunnen, och jag fattar inte riktigt hur vattnet som tränger ut via fixet ska komma ner i golvbrunnen.
Men den kanske inte har så tight passform som monteringsanvisningen påstår? Jag har inte sett den i verkligheten än..
Tydligen sätter man ner den _i_ golvbrunnen, och jag fattar inte riktigt hur vattnet som tränger ut via fixet ska komma ner i golvbrunnen.
Men den kanske inte har så tight passform som monteringsanvisningen påstår? Jag har inte sett den i verkligheten än..
Typ denna bild, hittade ingen bättre på nätet:
Så som TS har gjort brukar man bara göra om man bara har en vanlig kakelskärare till hands. Enligt mig inte särskilt snyggt men smaken är visst som baken delad. Om det hade varit en firma som hade gjort så hos mig hade dom fått göra om.......
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så som TS har gjort brukar man bara göra om man bara har en vanlig kakelskärare till hands. Enligt mig inte särskilt snyggt men smaken är visst som baken delad. Om det hade varit en firma som hade gjort så hos mig hade dom fått göra om.......
Smaksak såklart.
Man kan få lite kraftiga lokalt lokalt fall genom att diagonala.
Men om man ska diskutera vad som är absolut snyggast så måste väl det vara när slukristen ersätter en (eller fyra) plattor. Eller purus tile insert.
Man kan få lite kraftiga lokalt lokalt fall genom att diagonala.
Men om man ska diskutera vad som är absolut snyggast så måste väl det vara när slukristen ersätter en (eller fyra) plattor. Eller purus tile insert.