Finns det 2 vägs uttag, med hålen horisontellt? 1 vägs har det (tex ABB ip55), men 2 vägs är hålen vertikalt centrerade.

Så finns det några? Jag har sådana gamla som behöver bytas, letar nya.

Diskussionen om varför jag vill ha vågräta är väl inte så intressant egentligen, eller? :)

Hålen i uttaget brukar vara just horisontella.

Menar du att uttaget ska ligga ner och då vill du ha hålen horisontella?

Utomhus ip44 eller bättre. De jag sett har hålen vertikala.

9082145013790.jpg

Det går ju vrida 90 grader, men det blir varken snyggt eller praktiskt med luckorna vid sidan.

Jag har ett på förrådet som sattes upp nyligen. Jag ska kolla om han minns var han köpte det.

• Gilla
-MH-
  • Laddar…
Cotech, känns lite billigt. Var det en riktig elektriker som satte upp det?

Bättre upp, det var en auktoriserad elinstallatör. Men den här är inte livrädd för att använda annat materiel än det han är van vid.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Hur kom det sig att det blev Cotech? Enda med horisontella hål? Billigast möjliga?

Tänkte ha till elbilen bla, så vill gärna ha lite kvalitet.

Jag ville ha med separat kopplade brunnar, det ena uttaget är styrt med ur. Vet inte om det är ovanligt. Jag hade kanske köpt ett annat märke om det vore till en sån storförbrukare.

Jag vill slippa separata brunnar! :) Kanske köper ett 1-vägs istället. Tack för info!

Ahlsell har ett men med bara ett gemensamt lock.

Vägguttag med dubbla uttag och ett gemensamt svart lock i öppet läge på en Ahlsell-produktsida
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M -MH- skrev:
Jag vill slippa separata brunnar! :) Kanske köper ett 1-vägs istället. Tack för info!
Vet inte om du har koll på det, men uttagen kommer alltså med gemensam matning. Man är tvungen att koppla bort en bygel om man vill ha separat.

Aha, trodde det var Malmbergs-stuket att man fick koppla själv internt. Jag börjar med ett 1-vägs från ABB så får vi se om det kommer upp fler alternativ.

M -MH- skrev:
Aha, trodde det var Malmbergs-stuket att man fick koppla själv internt. Jag börjar med ett 1-vägs från ABB så får vi se om det kommer upp fler alternativ.
Och sedan är det bara att komplettera med ett sådant här så är det fixat!

401145.jpg

;)

• Gilla
Allmänobildad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.