Har tänkt att bygga en 1,5 plans tillbyggnad på ca 50kvm (B6xL8m). Ena delen av huset ska ha ett loft, andra halvan ska vara öppet till nock.

Vilket är det bästa sättet att konstruera taket? Är det att ha två typer av takstolar, ramverk och A-stol?

Eller är det att ha en enda lång limträbalk i nocken (typ ryggåstak)? Tillbyggnaden ska stå på en källargrund. Behövs den då förstärkas om man ska ha en limträbalk då man (antar jag) ha en pelare på varje kortsida som "bär" balken?
 
  • utbygg_6x8.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen kunnig person som har erfarenheter att dela?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.