5 296 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
2 tändtrådar i EKK 5G1,5
Japp, det är liksom meningen....
Ja, det finns 4G1,5 också.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Det går inte att hitta hos elgrossister heller, för EKK har bara max 5 ledare. Likaså med EKRK, EKLK, EXK, EQLQ och EQLQ (easy m.fl). Dubbeltrapp, då är det två kablar som gäller.
//Patrik
//Patrik
I nån annan tråd nämndes någon kabel som är "styrkabel för industri". Jag har bara sett sådan med mjuka ledare (tänk som en femtioelvaledarvariant av plastkabeln man har till skarvsladdar inomhus), men det borde väl finnas motsvarande för fast installation?
När jag tänker efter så har jag sett något som påminner om EKK, en riktigt kort avklippt snutt, komma ut ur ett apparatskåp med en effektvakt som jag hittade nånstans, det var fler än 5 ledare i den, tror det var 6-7 ledare.
Vad heter en sådan tro?
(I teorin kan man kanske få tag på EKK/EKRK/EKLK 5X1,5 istället för 5G1,5 ,alltså utan gulgrön, fast chansen är nog rätt liten)
När jag tänker efter så har jag sett något som påminner om EKK, en riktigt kort avklippt snutt, komma ut ur ett apparatskåp med en effektvakt som jag hittade nånstans, det var fler än 5 ledare i den, tror det var 6-7 ledare.
Vad heter en sådan tro?
(I teorin kan man kanske få tag på EKK/EKRK/EKLK 5X1,5 istället för 5G1,5 ,alltså utan gulgrön, fast chansen är nog rätt liten)
FKK/FKLK/FQQ/FQLQ 7G1.5/2.5 finns oxå, men det är inget man förlägger i vardagsrummet direkt
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Det har väl lite att göra med att FKK 7G1,5 är en lite ovanligare kabel som man antagligen är tvungen att beställa till dagen efter om man vill ha. Det gör att man kanske drar två kablar istället för att väntar på en sån.
//Patrik
//Patrik
Klicka här för att svara