1 142 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
2-glas vs 3-glas
Jag letar skjutdörrar och funderar kring det här med 3-glas vs 2-glas.
Jag kikar på på olika system där man kan få in både 2 och 3-glas.
Varför vill man ha 3-glas i tunnare profiler där argonspalet få stryka på foten för att få in ett extra glas?
Mvh
Jag kikar på på olika system där man kan få in både 2 och 3-glas.
Varför vill man ha 3-glas i tunnare profiler där argonspalet få stryka på foten för att få in ett extra glas?
Mvh
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Här verkar 2-glas + argonfyllning ha Ug = 1.1 W/m2k,
men skjutdörrarna kan också köpas med Ug ner till 0.7 W/m2k.
Vilken uppbyggnad de då har framgår inte av sidan, men man kan ju fråga
http://okna.swiebodzin.pl/en/hs_sliding_doors
(Alla våra fönster och fönsterdörrar (15 st) på huset byggt 2010 är från detta företag, och de har utmärkt kvalitet.
Men de är av denna typ: http://okna.swiebodzin.pl/en/thermo_comfort_92 )
men skjutdörrarna kan också köpas med Ug ner till 0.7 W/m2k.
Vilken uppbyggnad de då har framgår inte av sidan, men man kan ju fråga
http://okna.swiebodzin.pl/en/hs_sliding_doors
(Alla våra fönster och fönsterdörrar (15 st) på huset byggt 2010 är från detta företag, och de har utmärkt kvalitet.
Men de är av denna typ: http://okna.swiebodzin.pl/en/thermo_comfort_92 )
Klicka här för att svara
