JA!!
Byt till 3-glas det har jag gjort!! Köpte elite extreme förra året och det var det bästa jag gjort på kåken. jag ångrar mej inte en sekund!!
Varmt och som man kanske inte tänker så mycket på; tystnaden, isolerar inte bara mot kyla och värme!
Kondens på utsidan är ialla fall bättre än kondens på insidan! Förvinner dock efter att solen gått upp!!
Priset då? Tjänar man igen det? Knappast men å andra sidan så sitter förnsterna i 30 åtr till med minimala underhållsinsatser. så varför inte? Har man dåliga fönster som jag hade så... What the hell!!
Bara fördelar alltså!!

En nyfiken fråga bara,
bidraget man får gäller väl bara om man köper hela tjänsten? Om man köper bara fönster och sätter in dem själv, så får man väl inget bidrag ens för 3-glas? Eller är jag helt fel ute och cyklar? Om man får bidrag, hur räknar man ute den delen då? Är det en viss procent per fönster?

Finns det 3glas fönster som man kan öppna som gamla vanliga 2 lufts fönster? Det är något jag funderar på nu när vi ska byta fönster. Vi har jättestora svängbara fönster och jag vill INTE ha kvar dem utan jag vill ha fönstren som 2 luft istället där jag kan öppna dem fullt ut om dagarna. Finns det sådana med 3glas? Har annars funderat på energiglas för där har jag hittat bra fönster som passar bra och inte är för dyra. Vi kommer göra jobbet själva också, därav bidragsfrågan.

LindaW skrev:
En nyfiken fråga bara,
bidraget man får gäller väl bara om man köper hela tjänsten? Om man köper bara fönster och sätter in dem själv, så får man väl inget bidrag ens för 3-glas? Eller är jag helt fel ute och cyklar? Om man får bidrag, hur räknar man ute den delen då? Är det en viss procent per fönster?
"Stödet är 30% av material- och arbetskostnader som överstiger 10 000 kronor. Du kan få högst 10 000 kronor i bidrag."

Boverkets informationsbroschyr

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.