Passar på att dra igång tråden igen.
Vad säger Ni kloka om ljuddämpningförmågan i trä resp. pvc 5-kammar profil ?
Har haft en säljare från en känd träfönsterleverantör på besök (ja det är ju gratis
) som hävdar att trä karm/bågen ljudisolerar bättre än Pvc-bågen !?
Så jag undrar vad ni anser, ljudisolerar trä/karm-bågen (med 1st tätningslist) bättre än en 5-kammars 70mm PVC-båge med 2st tätningslister ?
Säljaren hävdade även att metalförstärkningen i Pvc bågen försämrade ljudegenskaperna.
Har haft en säljare från en känd träfönsterleverantör på besök (ja det är ju gratis
Så jag undrar vad ni anser, ljudisolerar trä/karm-bågen (med 1st tätningslist) bättre än en 5-kammars 70mm PVC-båge med 2st tätningslister ?
Säljaren hävdade även att metalförstärkningen i Pvc bågen försämrade ljudegenskaperna.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Massiva material ljuddämpar mer än ihåliga, glöm inte tätningen runt fönsterna, den är viktig.Java skrev:Passar på att dra igång tråden igen.
Har haft en säljare från en känd träfönsterleverantör på besök (ja det är ju gratis) som hävdar att trä karm/bågen ljudisolerar bättre än Pvc-bågen !?
Vid ljuddämpning skall stenull användas.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden