Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Jag trodde att det gick att se om ett fönster var 2- eller 3-glas. Bilden på mitt fönster här t ex var jag säker på att det var 3-glas, då det ser ut som att det är två kassetter och totalt därmed 3 glas. Men så fick jag höra att det inte gick att se på det sättet.
Vad gäller egentligen?
Vad gäller egentligen?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Jag använder en laserpekare (t.ex. som finns i en ir-termometern) lys snett in i glaset och räkna antal ytor, 6 st för 3-glas fönster. Ditt fönster är ett 3-glas vid 2-glas är där bara 1 st al-ram. I ramen står även tillverkningsdag på glas-kasetten.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 535 inlägg
3 glas
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 291 inlägg
det är 3-glas, en aluminiumspalt per luftspalt.
Antal glas = antal spalt + 1
Antal glas = antal spalt + 1
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Tack för svaren!
Johannes Carlsson skrev:
Johannes är du 100% säker? Jag har bara EN al-spalt och mina ska vara 3-glas men just färdig så vet ej om lurad. Finns ju en äldre och en nyare variant på 3 glas....Johannes Carlsson skrev:
Är du 100? Är det det aldrig en al-ram på 3-glas? Inte de nyaste heller? (skulle ha 3 glas.. har 2 al-ram.. Precis färdigbyggt)L Leif i Skåne skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 291 inlägg
Ta en bild och ladda upp i tråden och kanske en länk till vad du beställt.MarieBör skrev:
Även om det är någon text i kasetten så kan man kolla på den
